Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bogos80
Börjar bli smått galen snart äger en V70R års 99 det började i fredags var ute och åkte så märker jag att jag inte har nån belysning inne i kupen på hastighets mätaren så jag har inget halv ljus heller åker hem kollar säkringarna dom var ju bruna på light switchen byte dom det 15A säkringar startar bilen går 15sek säkringarna brinner. Provade i dag köra en 30A säkring det gick men det lukta bränt kolla ström ställaren till hel och halv ljus den lukta lite bränt antog att det är den sen kom en polare förbi med en strömställare från en 850 då funkar halv ljuset men inte bakljuset och när jag vrider på strömställaren till position då går säkringen så då har jag ingen belysning på instrumentet snälla hjälp mig lämnar snart in skiten orkar inge mer :( :( :( :(
av bogos80
kollade dragkontakten men samma fel återstår blir fan galen prvade trycka in en 30A säkring det gick men efter ett tag så lukta det bränt ååå bilar blir fan mig galen kan det va ett relä eller nåt :cry:
Användarvisningsbild
av Camel
Om 15A säkring går efter så kort tid och en 30A klarar sig är strömmen kanske mellan 25-35A! Då är det inte konstigt om det luktar bränt. Byt abolut inte till större säkring, brandrisk finns.
Vilken eller vilka säkringar går? I vilken position på vridomkopplaren för ljuset är det problem? Vilken strömställare provade du att byta från 850, vridomkopplaren eller spaken för hel/halvljus? Om du förtydligar detta underlättar det att ge tips.

Jag tvättade min 850 då det var lite pl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]