Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av autumnleaf
Jag undrar vilka Extraljus som passar bäst till en V70 och som ser snygga ut. Har titta på Hella Rallye 3000 som finns som vanliga och kompakt.

Och hur många ska man ha - jag tycker i varje fall att 3 ser snyggare ut än 2...
Användarvisningsbild
av Loner
3 runda fyller ju upp fronten bättre än 2.

Jag kör med 3xBig Knick på min V70N, förrut satt dom på min 854:a.
LightOn fäste, så det är smidigt att ta av dem.

/L
av noppe72
köp en ljusramp....minst lika bra ljus och så är det snyggare.....om man inte vill att bilen ska se ut som en rallybil. Har man vanliga så fladdrar dom så jäkla mycket, finns inget o sätta dom i när man åker v70 av gammla modellen eftersom grillen sitter ihop med huven. Jag har en hella ramp...kanon bra.
Användarvisningsbild
av ER
noppe72 skrev:köp en ljusramp....minst lika bra ljus och så är det snyggare.....om man inte vill att bilen ska se ut som en rallybil. Har man vanliga så fladdrar dom så jäkla mycket, finns inget o sätta dom i när man åker v70 av gammla modellen eftersom grillen sitter ihop med huven. Jag har en hella ramp...kanon bra.
Dom sitter som berget med en LightOn ramp på P2:or(S60/V70N/S80), iaf. sen får du aldrig lika bra ljus med en liten ramp monterad under nummerskylten oavsett antal lampor som med 3+ stora riktiga ljus uppe i grillen. När man vill att det skall vara snyggt så tar man av hela LightOn rampen på 10 sekunder.
Vet flera som har småramper under nummerplåten, alla har också samma "fel" nämligen minst ett stenskott som pajat en reflektor för dom.
Blir gräsligt fult med glasögon på rampen.
Tycker att 3 lampor är minimum för sjysst ljus och 5 lagom till optimalt beroende på konfiguration om man får plats
Alternativet som jag haft på en bil var att montera 2 ljus framför kofångaren på sidan om nummerskylten med övre staget fäst i överkanten av kofångaren, funkade kanon då jag då fick plats med 5 st Big Knick@130W/st.
Sen är ju frågan vad som är viktigast, säkerheten som riktiga ljus ger eller snyggfaktorn som pytteramp tillåter trotts att man har rostiga plåtfälgar med kapsel :roll:
Jag vet vad jag gör lite, men bara lite avkall på i mörker. Avstår från pytteramp och plåtfälgar.
Annars vill jag minnas att Volvström borta på svenska850x70klubben har gjort en egen vidareutvecklad variant av sitt eget fäste(som var en stabilare variant av LightOn) som skall vara stabil som berget. Hittar inte den nu då 99% av trådarna är borta :cry: hos dom nu.
av H.D
Jag har en V70 -00 med 3st Hella 3000 blåa.
Mina är stagade i grillen med stag som går att ta löst ganska enkelt, de ser ut som Hellas stag men jag har ordnat min själv.
Jag har mina ljus i ett fäste som sitter bakom nummerplåten.
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]