Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av shuffle
Har precis köpt en S70 2,5t 98:a.

har alltid gillat den modellen, tycker nog att det är Volvos snyggaste sedan faktiskt.
Går gör ju den oxå, inget monster men fan så mycket mer än min gamla dieselford^^

Vill göra något kul med den här bilen så efterlyser tips på snygg styling, chipning osv.
Alla tips är välkomna så ska jag få upp lite bilder under tiden jag får iordning på den.

Så, vad hade ni gjort?
Vad bör bytas, uppgraderas osv osv?

btw läckande värmepaket, standard lr?
av PTV
Grattis till bilen då.Finns ju hur mycket som helst att pyssla med beroende på ekonomi.Kör så det ryker. :D

Bild
Senast redigerad av 1 PTV, redigerad totalt 0 gånger.
av shuffle
Tack!

Riktigt nöjd med den.
Har ju bara ägt den 2 dagar iof. men vissa bilar gillar man bara.
( fast inte färgen, ska lackas )
av PTV
Kör nu bara med huvudet och inte enbart med foten så ska det nog går bra och så slipper du hamna i (statistiken).Vad är det för färg på bilen då !?.Automatare eller manuell !?.
Användarvisningsbild
av Nexus
läckande värmepaket är inte standard men kan inträffa och inte svårt byta om man är lite händig.
Men skapa gärna en tråd i garagedelen på forumet då denna avdelning mera är riktad till proolem med bilen.
av shuffle
PTV skrev:.Vad är det för färg på bilen då !?.Automatare eller manuell !?.
Det är samma som bilen ovan + några rostbubblor=)
Det är en automat, har alltid ratat automat, men nu känns det rätt gott!

Har en polare som bygger lackbox just nu så ska få in den där tänkte jag.
Färg vet jag inte riktigt ännu, funderar på en mörkblå.
av PTV
Automatlådan jag hade i en 850 var fantastisk.Hur man än bar sig åt i tusentals mil så var den med på noterna.Och då hade jag inte ens bytt olja på denna låda där bilen rullat över 30 000 mil.En nog så bra kvalitet enligt mitt eget omdöme.

Laserblå är annars en cool färg på dessa bilar ...

Bild

Bild
av PTV
Volvos egen laserblå färg ska ha färgkod 441.Gör en koll på Volvo och se om detta stämmer och köp sedan färgen hos någon lokal färgförsäljare till ett förmodligen bättre pris.Om du beställer färgen i framtiden så se till att få lite över för eventuella kommande behov.Kan vara bra att ha om du får färgen tillblandad hos en icke original återförsäljare så att du slipper skiftningar om du behöver eventuellt mer färg vid t ex reparationer. :D

Om inte så vaxa upp din ordinarie färg med ett bra medel så får du en otroligt fin lyster i lacken beroende på arbetet du vill lägga ner.Vaxade min egen Arctic Green i ljusare nyans tre gånger och förseglade sedan denna lack.Allt inköpt hos en biltillbehörsåterförsäljare.Finns ju mängder med bra produkter till olika prislägen.En cool färg i detta höstlika väder för stunden som kan skifta beroende på vinkeln man ser bilen i där jag stötte på en likadan S70 på en bensinmack och ägaren stod och skrattade när han såg de två stå sida vid sida. :D
av shuffle
Tack för svaret!

Ska ta och tänka efter ordentligt hur mycket jag vill lägga ner på bilen.
har ju bara haft den några dagar nu så får la se först om den rasar ihop i 30 delar på motorvägen :D

Ska iväg till verkstaden nu och fixa i ordning lite rost, har några bubblor och skit som är tillfälligt lagade bara.

app, automatlådan så är det fan grym, växlar riktigt fint. Skulle lätt kunna ha ett glas öl på taket utan att spilla :D
Vi har en v50 07:a i familjen, den är fan så mycket ryckigare än denna lådan. LÄgga i backen så får man ont i nacken.

Jag tvättade min 850 då det var lite pl[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har inte riktigt gjort nånting åt […]

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]