Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erico
Nån som vet om det går att justera låset till skuffluckan på en 855 -95? Man får smälla igen luckan stenhårt med bägge händerna för att den ska låsa i bägge lägena så plastkåpan flyger lös trotts nya "klipps" och repsats.
Användarvisningsbild
av js1
Låskistan går också att flytta några millimeter om du lossar torxen som håller den.
Användarvisningsbild
av Erico
Hilmer skrev:Man justerar på öglan som sitter i bilen, sitter med två torx vill jag minnas.
Ok. Var ut och kikade men såg inga torx, blir nog att riva plasten runt då.
av *pettson*
Erico skrev:
Hilmer skrev:Man justerar på öglan som sitter i bilen, sitter med två torx vill jag minnas.
Nej.. du får peta med en mejsel möjligen och göra rent.. Precis där bygeln är finns det just två torx, utan att lossa några paneler.
Användarvisningsbild
av Erico
*pettson* skrev:
Erico skrev:
Nej.. du får peta med en mejsel möjligen och göra rent.. Precis där bygeln är finns det just två torx, utan att lossa några paneler.
Nä, inte på min bil. Inga synliga skruvar varken kring låset i luckan eller bygeln i "karmen". Detta är en årsmodell 1995, kan hända dom ändrat nån modell?
Användarvisningsbild
av js1
Nån tidigare hemmapulare som svetsat fast lås och bygel på din bil då? Därför den inte går att stänga 8)
Användarvisningsbild
av Erico
*pettson* skrev: Nej.. du får peta med en mejsel möjligen och göra rent.. Precis där bygeln är finns det just två torx, utan att lossa några paneler.
Några skruvar hittar jag inte. Blir nog att riva plasten i alla fall.
Bild

Volvo V70 -15. Har precis bytt bromsok (VF) till […]

Ärendet är ju löst, men till min V7[…]

Sålda :-)

Bromsrör höger fram

Ja jo, men enligt de svar jag fått ska det[…]