Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneR
Har en v70R-99 Som motorlampan lyser på, har bytt båda lambdasonderna för att jag fick felkod på dom. Den lyser ändå. Har nollat boxen men den tänds iaf. Sen drar den mycket bensin. mellan 1,5-1,7 blandad körning. Hade hög HC halt på sbp också. Någon som har eller har haft en bil med samma syptom som min? Tacksam för svar / Danne
Du bör ju börja med och läsa ut vad du får för felkoder efter som motorlampan lyser.
Den kan gå i hjälp läge med risk att drar mer bensin än vanligt.
Läs ut kod byt och åtgärda så elektroniken fungerar som det ska så kan de göra skillnad.
Vilken typ av fel visade det då?
Bara för det visa lamda så kan kabeln vara skadad med.
Vad sätte du dit, orginal eller kopia?
Själv har jag haft problem med lamda som inte varit volvo orginal
Båda är original, köpta på bilia. Han som felsökte sa att det var dom som det indikerade på. Börjar fundera på att kanske dax för att byta katalysator? Sitter även halvsats ferrita på den och jag har hört att det kan bli fel i flödet så man måste köpa en distans och få ut lambdan ur flödet. Är det något som kan vara troligt?
Nja vet inte har inte hört det har själv halv sats på min bil.
Enda som var att min bil varna för förvärmningen till lambdan och trodde min var kass beställde ny och samma fel men visa sig en kabel hade bara åkt ur kontakten.
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]