Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeyman35
Hej på er. Dörrlåset på min s70-98 verkar ha pajat. Nyckeln snurrar bara runt utan att låsknappen rör sig. Jag kan alltså inte låsa upp dörren.. Någon som råkat ut för detta och vet hur man kan åtgärda?
Du har alltså ingen fjärrdosa? Låter ju som cylindern stämplat ut för gott eller lossat från handtaget. Har du lyckats ta dig in och öppna dörren inifrån?
Användarvisningsbild
av Nexus
Nu låter detta kanske lite konstigt men jag har för mig det ska snurra om man tex försöker komma in med fel nyckel. Mitt tips är smörja låset
av PTV
Vid intrångsförsök med allt utom rätt nyckel (t ex skruvmejsel) är låsanordningen konstruerad som så att den släpper och helt enkelt snurrar runt.En hel del smörjolja i ditt fall kanske underlättar.Har även hört att vid tomt batteri kan låset uppträda på ett liknande sätt.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Ursäkta att ja lånar lite men är det svårt att få ur låset ur dörren.
Mitt lås är helt stumt när man sätter i nyckeln så tror ja får ta isär och se om ja får fart på det eller köpa nytt.
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Jaa vad härligt! Det var bara att smörja upp låset så nu funkar det perfekt :D Det blev lite tid och pengar denna gång.. tack för tipsen grabbar!
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]