Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jjjj5
Hej alla!

Köpte just en dragkrok från en skrot. Volvo original krok med typskylt och tom "kit-nr" från volvo kvar på kroken. När jag ringde brink, eller Thule, säger de att de inte lämnar ut monteringsanvisning på den kroken, eftersom den inte är ny?? Frågan är då: -Är det någon vänlig själ som har en monteringsanvisning till en delbar brink krok.

Följande står på typ skylten:

Part No: 9488794
Type Nr: 60-136000

Dessutom står det på själva dragbalken: 9451254-8 (ser ut som själva reservdelsnumret från Volvo

Ytterst tacksam för svar
av jensa30
Hej
Ta kontakt med dom på volovcars.se och skicka dom ett mail eller gå in på den här adressen "http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx" och se om du kan hitta monteringsanvisningen och så att den stämmer, bara och ladda ner och skriva ut!

Skulle ha en till min C70 men det stämde ju inte alls, fick en mailad sedan av dom, väldigt bra respons!
Mvh Jens J

Ps när jag monterade och skulle besikta min C70 för ca tre veckor sedan frågade inte ens besiktningsmannen efter den! Ds
av jjjj5
Hej Jens o tack för tipset. Har varit i kontakt med kundservice och även kollat ALLA manualerna på sidan. Ingen av dem beskriver tillvägagångssättet för en volvo V70 eller V70 XC. Var ute och kollade nu ikväll på både dragbalken och passformen. Det verkar som att man måste göra nya hål i golvet för att det skall gå att få till. Fick med några korta u-profiler, som jag gissar är en förstärkning. Skall dessa föras in bakifrån där stötfångaren fäster?

Tacksam för alla tips!

/Jonny
Användarvisningsbild
av Nexus
Du kan gå in på http://www.monoflex.nu
välj monteringsanvisningar
volvo
v70
artikelnr 13.6017(monoflex II) så ser du hur det ska monteras, skiljer inte så mycket mellan tillverkare skulle jag tro utan grundprincipen är densamma.
av jjjj5
Hej Gramse och tack för tipset. Min dragkrok ser dock helt annorlunda ut. Vid en snabb titt i går, verkar det som att alla de hål för skruvar som finns i dragbalken inte finns i karossen. Bifogar bild.
Bild
Måste man göra nya hål i karossen på en V70 XC (98-00)
Från bagageluckan är det ETT förborrat hål på varje sida i karossen, men som jag förstått det skall det vara två till på varje sida?
av VXC70
behövde du monteringsanvisningarna för att visa vid besiktning. för monterar man bort och ska dit med ett drag så ska de besiktas. så det kontrolleras att draget sitter fast osv....
av jensa30
Lycka till, har du tur behäver du int6e ens visa monteringansvisningen!
Det ända jag behövde göra var och sätta dit den och sen ta av den igen!
Löjligt!
Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.

Oljeläckage V70n 2001 2,4t

Hej på er! Första gången jag post[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H&a[…]