Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
Har en 855:a 2.0 GLE -96 då varningslampan för kylarvätska lyser. Det finns fullt med kylarvätska och jag har bytt nivåvakten men ändå lyser den varningslampan.
av Volvo_740_GLT
Finns det ingen som tror sig veta vad det kan vara för fel????
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara ett fel i kretsen för varningslampan, en trolig bov kan vara givaren.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Sparkz
Slocknar lampan om du kopplar ur givaren? Kolla om flottören har fastnat i botten i behållaren.

Givaren innehåller ett tungelement och i flottören sitter en magnet. Tungelementet bryter när flottören flyter upp.

På S/V70 -99 är funktionen omvänd, kontakten sluter när nivån är över min. Jag tror att kontakten är samma, så det går att sätta dit fel givare.
av Volvo_740_GLT
Sparkz skrev:Slocknar lampan om du kopplar ur givaren? Kolla om flottören har fastnat i botten i behållaren.

Givaren innehåller ett tungelement och i flottören sitter en magnet. Tungelementet bryter när flottören flyter upp.

På S/V70 -99 är funktionen omvänd, kontakten sluter när nivån är över min. Jag tror att kontakten är samma, så det går att sätta dit fel givare.
Ja lampan slocknar när jag kopplar bort givaren. Givaren är ny som jag satte dit men ändå lyser lampan efter en stunds körning
Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temper[…]

Tänkte följa upp denna. Det var min regu[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Jag tvivlar på att rapsoljan är ditt pr[…]

Nästa elbil från Volvo?

Har fått ungefärliga prisuppgifter […]