Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sajkko
#34353
Hej jag ska bli en volvoägare inom kort tid och är ute efter 855 t5. Nu har jag kikat runt en massa och dem flesta är import, vad tycker ni om det? nåt speciellt man ska kika efter hos just importbilar? Sen skiljer ju priset rätt kraftigt på dem.
Jag är tacksam för all tips o råd om just 855 t5.
av blomman
#34377
Klat det finns ju dom som inte gillar det.Jag åker själv T-5 italien import
inga större konstigheter med den.Som villken annan bil som helst
av Frigge
#34383
Väldigt ofta är mätarställningen manipulerad på Import och dess historik är svår att se. Personligen har jag sett alldeles för många som blivit lurade av Importbilar så jag rekomenderar INTE köp av en sådan bil.
En Svensksåld kan oxå vara manipulerad men den är sååå mycket lättare att kolla historiken på.

/Fredrik
av blomman
#34416
Kommer den från tyskland,finns det sätt att kolla historiken på bilen.
Gör en koll hos motormännen om du är osäker dom kan säga om mätaren stämmer någolunda.
Det finns MÅNGA som är nöjda med sina importer och dom som är rädda för dom har nog inte ägt någon.Har en t-5 import och har ägt v40 import t-5 italien v40 belgien.
Lita på ditt omdömme inte på folk du inte känner,ta me någon bil kunnig bolla lite frågor mellan er,köp om ni kommer fram till det.Mina bilar har gått bra och v40 gick skit lätt att sälja,killen köpte den nästan på telefon åkte 30 mil provkörde och köpte :D
Användarvisningsbild
av Sajkko
#34437
jo men inte kan ja sno bilen från en privatperson o säga att ja ska mtesta den, skulle kännas dumt =) Hur är det med turbon då, håller den runt 20000mil? och vet ni vad en 855 t5 (225hk) har i nm?
Användarvisningsbild
av Sajkko
#34454
danke
Användarvisningsbild
av Sajkko
#34478
finns det en sida där man kan kolla om en volvo är servad som den ska?
av noppe72
#34609
Kör en italien import v70 2.0 Turbo-97 och den har gått felfritt i 3år nu. Gå på känsla, man har ju ögonen att titta med. Man ser ju om den är extremt sliten och provar man bilen så märkar man nog om det skulle vara några stora fel. Visst kan mätaren vara manipulerad men det kan den ju vara på en svensksåld oxå. Jag köpte ett interface för 500:- och laddade hem ett program till datorn och kopplade den till bilen så kunde jag justera mätarställningen hur lätt som helst, men det upptäcks ju på bilprovningen om den har varit besiktigad i sverige förut så det är ju inte så smart....

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]