Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oxtar
Hej har införskaffat mig en 850 tdi -96, men får inget att funka. Displayen är helt död vet inte var säkringen finns till värmaren + nu kommer den stora frågan var sitter värmaren, har tittat över allt tror jag men inte funnit den hahaha Skulle vara så nice o vet att jag har värmaren oxå så man inte bara sitter med en display. Låter kanske som jag inte änns hittar nyckelhålet, men men det är inte så illa bara nästan.

tack på förhand ;)
av *pettson*
Oxtar skrev:Hej har införskaffat mig en 850 tdi -96, men får inget att funka. Displayen är helt död vet inte var säkringen finns till värmaren + nu kommer den stora frågan var sitter värmaren, har tittat över allt tror jag men inte funnit den hahaha Skulle vara så nice o vet att jag har värmaren oxå så man inte bara sitter med en display. Låter kanske som jag inte änns hittar nyckelhålet, men men det är inte så illa bara nästan.

tack på förhand ;)
Du köpte med andra ord bilen helt utan att ha undersökt den alls?
För om du hade undersökt den ens lite grand vid köpet så hade du hittat värmaren ;-//
Ett tips är att kika under bilen framför vänster framhjul..
av Oxtar
Bilen var billig så med eller utan värmare så hade jag köpt den ändå. ;)
Ja det var där jag trodde den skulle sitta, men fann inget där. Så jag tänkte att den kanske var gömd någon annan stans.
av Kurtoua
HejPå en så gammal 850 så hittar du värmaren under bilen på höger sida vid (bakaxelen) det är nog bara typ V70 /S80 som har den vänster fram.
Mvh Kurtoua
av Oxtar
....tack så mycket Kurtoua :D den satt där vad glad jag blir. Nu ska jag bara hitta elen oxå.
Men tack så jätte mycket :))))
av *pettson*
ja där gjorde man en skön miss... klaga på andra att dom inte tittar.. sen blandar man ihop 850 med 70 serien.. Helt underbart.. *Suckar*...
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??