- tor 13 jan 2011, 16:27
Hej,
jag har letat på forumet utan att riktigt hitta det jag söker...
Min 855:a Turbo -94:a ryker vitt ut avgasröret ganska rejält.
Det är ingen toppackning som gått. Fin ny olja och bra skjuss i expansionskärlet - ingen vit eller grå gegga alls.
Har haft den inne på Volvo och de har inte haft några synpunkter på bilen.
Jag har ett ganska grovt avgassystem på, 3 tum från catten och japsdämpare med fyrtums utblås. Kan det vara så att det är mycket fukt eller till och med vatten i systemet som gör denna skumma rökutveckling?
Bilen går fint och drar bra. Automatlådan växlar utmärkt och motorn tar ytterst lite olja.
Turbon är nybytt och lite större och bilen är chippad sedan ny.
Kan vevhuset vara boven? Eller är det fukt i avgasröret? Det ryker mindre när man kört bilen en längre stund, ca. 30 min. Bilen står med motorvärmare på nätterna.
Den går toppen men ryker som f-n.
Vad kan det vara?
jag har letat på forumet utan att riktigt hitta det jag söker...
Min 855:a Turbo -94:a ryker vitt ut avgasröret ganska rejält.
Det är ingen toppackning som gått. Fin ny olja och bra skjuss i expansionskärlet - ingen vit eller grå gegga alls.
Har haft den inne på Volvo och de har inte haft några synpunkter på bilen.
Jag har ett ganska grovt avgassystem på, 3 tum från catten och japsdämpare med fyrtums utblås. Kan det vara så att det är mycket fukt eller till och med vatten i systemet som gör denna skumma rökutveckling?
Bilen går fint och drar bra. Automatlådan växlar utmärkt och motorn tar ytterst lite olja.
Turbon är nybytt och lite större och bilen är chippad sedan ny.
Kan vevhuset vara boven? Eller är det fukt i avgasröret? Det ryker mindre när man kört bilen en längre stund, ca. 30 min. Bilen står med motorvärmare på nätterna.
Den går toppen men ryker som f-n.
Vad kan det vara?
- By hejpådig7777Volvo