Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gril power
Har en v 70-98 där kupe fläckte låter väldigt högt. Fins det något filter eller så som skall rengöras?
Fungerar bra annars, men kanske lite dåligt flås.
av fraazze
Låter den som fågelkvitter??? Om den gör det så plocka av det plastskyddet som sitter under handsfacket även där passageraren har sina knä.. Titta inunder så ser du motorn till fläkten.. Ge den en liten kyss med handflatan på undersidan av fläktmotorn :twisted: Hade samma problem och det funkade kalas :-)-)
av Kurtoua
Hej
Det låter som det skulle kunna vara kupefiltret som är igensatt.
Det sitter under plasten framför vindrutan på bilens högra sida, det skall normalt bytas på servicen.
Mvh Kurtoua
av wohlfie
Har lite problem med min kupe fläkt också..
Det gnisslar som fan, så man blir tokig.
Skulle behöva byte alternativ smörja upp om det går.
Men jag vet inte hur jag ska få ut fläkten.
Någon som har en bild eller fler som visar detta ?
Bilen är en volvo v70 -04
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du måste ta bort handskfacket samt panelen under handskfacket vad jag vet. Det bästa är att byta fläkten annars måste du göra om proceduren snart igen.

Mvh GK
av sylta
Jag satte i ett kupefilter från skruvat och då började min fläkt att låta väldigt högt och till och med lukta lite bränt.
har bytt till ett från biltema och nu låter den normalt igen.Skruvats filter var nog för tätt ??:-/
av huddigköraren
Gril power skrev:nej. den låter normalt.

den låter välldigt högt. typ dånade ljud. som den arbetar mått nått spjäl som inte öppnar fult..

Fick du nån ordning på fläkten?? Ja ha en XC70- 99 me samma "ljud"
Användarvisningsbild
av taxi
Ta ur filtret och se hur det ser ut, samtidigt märker du om fläkten slutar dåna. Helt gratis!
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?