Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kurtoua
Hej
Jag har även läst ditt andra inlägg.
Det finns en bränslepump i tanken som skall trycka fram bränslet, troligen fel på.
Anvisning i VIDA för byte av filter är att man skall för fylla filtret före montering.
Mvh Kurtoua
Kurtoua skrev:Hej
Jag har även läst ditt andra inlägg.
Det finns en bränslepump i tanken som skall trycka fram bränslet, troligen fel på.
Anvisning i VIDA för byte av filter är att man skall för fylla filtret före montering.
Mvh Kurtoua
Troligen den jag har trasig då. Filtret har ja prövat fylla flera gånger,men efter att ha kört den några minuter så kan jag fylla på nästan en halv liter igen.
Användarvisningsbild
av Sparkz
D5252 har matarpump inbyggd i insprutningspumpen, ingen i tanken. Antagligen drar den luft nånstans.
?:-/
Sparkz skrev:D5252 har matarpump inbyggd i insprutningspumpen, ingen i tanken. Antagligen drar den luft nånstans.
Nu blir jag förvirrad,en säger att jag har elpump i tanken,du säger jag har ingen och en lokal verkstad säger att det inte finns nån elpump ?:-/ Kollade nyss så en säkring för "fuel pump" finns vid dosan på i instrumentbrädan. Bränsleslangar mellan pump och torpedvägg är bytta,från torpedvägg till tank har jag bara kollat slangarna.
Märkligt! Nåja ska lyfta upp den nån dag när jag har tid å då har jag ju det svart på vitt om där finns pump eller ej. Kan ju bara va att jag har silen i tanken full me skräp också men nåt skumt är det med bilen.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??