Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thebarbarian
har ett problem med styrningen...efter att jag har kört 2-3 mil så rycker det hård i ratten till vänster...har kollat hjullager och spindel samt styrled och de verkar vara ok inget glapp där...har lite misstankar om drivaxlarna eller vad de nu heter att det kanske glappar där när de blir varma...
tacksam för tipps...

det handlar sig om en V70 glt manuell modell 99
Användarvisningsbild
av thebarbarian
nej det har jag inte men gör det imorgon...
gör den så när den blir varm?
av thunder and lightning
Har du ingen olja så hugger ratten, iallfall när man svänger! Upplever du ditt problem även när du bara åker rakt fram och inte svänger med ratten minsta lilla så kanske det kan vara nåt annat. Sist min v70 servades så fick dom lossa på slangen till servobehållaren för att komma åt nåt och glömde sedan att dra fast den, oljan tog slut! Drog åt slangklämman och fyllde på så löste det sig!
Användarvisningsbild
av thebarbarian
ja det e mer så att det funkar bra tills jag har kommit 2-3 mil dvs bilen har blivit varm sen hugger den även om jag kör rakt fram snabb eller långsam fast man vill inte köra snabbt hehe
Användarvisningsbild
av thebarbarian
jag ska ta en titt imorgon och skriver ner en rad också
tack ska du ha...
Användarvisningsbild
av thebarbarian
jag tog en titt i behållaren och banne mig så e det inte mycket i den...
så ska köpa lite olja nu och fylla på...
sen får man ju se vart det läcker ifrån om det nu läcker...
tack för tipset "thunder and lightning"...
jag skulle inte tittat där för jag kollade in där i höstas när bilen servades och jag trodde att det var lugnt där...
skriver sen om resultatet
Användarvisningsbild
av thebarbarian
hej igen...
ja banne mig det var fallet...precis vid servo olja behållaren dår slangen sitter på var det hål i slangen under slangklämman så jag klippte av den biten som var dålig och skruvade fast klämman igen fyllde på olja och det verka funka igen...inga ryckningar än så länge....damn så bra...tack igen
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??