Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Liimatta
Jag hade tänkt köpa sånt där att sätta fast på huven som liknar kolfiber..
Vet ni någon bra sajt eller försäljare av detta? så billigt som möjligt..

och är avgassystemet från JT tuning det bästa, eller finns det andra alternativ inom samma pris? :?:

Det skulle ju vara gött att ha en 850 R motor i den..
Jag har en vanlig se -95, nån som har någon aning om den motorn skulle passa? och isåfall, vad behöver man byta?
Senast redigerad av 2 Liimatta, redigerad totalt 0 gång.
av Hellrider
Liimatta skrev:Jag hade tänkt byta luftfilter, så finns det någon som kan ge ett bra tips på ett filter som låter sportigt till en 850 se?
Men jag har hört att det är vanligt att det skadas någonting i 850 bilarna om man sätter in ett sportluffilter.. stämmer detta?

och är avgassystemet från JT tuning det bästa, eller finns det andra alternativ inom samma pris? :?:
Luftmassemätaren pajar om du har en sån
av DanneF
Liimatta skrev:Jag hade tänkt byta luftfilter, så finns det någon som kan ge ett bra tips på ett filter som låter sportigt till en 850 se?
Men jag har hört att det är vanligt att det skadas någonting i 850 bilarna om man sätter in ett sportluffilter.. stämmer detta?

jag har ett JT system till min 850 turbo .. tycker det ger ett bra ljud iallafall :)

men se till att rostskydda svets fogarna på systemet.. dom har radan börjat rosta på min bil.. 1 år gammalt system..
av Frigge
Liimatta skrev:Jag hade tänkt köpa sånt där att sätta fast på huven som liknar kolfiber..
Vet ni någon bra sajt eller försäljare av detta? så billigt som möjligt..

Det skulle ju vara gött att ha en 850 R motor i den..
Jag har en vanlig se -95, nån som har någon aning om den motorn skulle passa? och isåfall, vad behöver man byta?
Det bytet är ganska omfattande. Du måste byta hela motorstyrsystemet och kabelmatta för att överhuvudtaget få igång den sen.
Kolla oxå med bilprovningnen INNAN då det kan bli problem att registreringsbesikta den.

/Fredrik
av Burken
kan bli?.. det blir problem....

tokomöjligt att få igenom....

går o regga om som "ombyggd bil" men då måste du byta mkt mera....
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]