Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jensa30
Hej killar och tjejer
Ska ta ett drag från en C70 -99 som ska skrotas till min C70 -02, måste man ta av kofångaren för att få loss den eller hur gör man?
av jensa30
Ingen som vet???
får ju inte fram det på volvos tjäcka(vet i faa. ur det stavas) program på datorn heller!
Användarvisningsbild
av CarMan
Du måste bort med stötfångaren. (alla är inte uppkopplade dynget runt, så att vänta mer än 3 timmar på ett svar är normalt!)
av jensa30
haha
tackar, jag är otålig som vanligt!
Får la börja kolla på det imorogn efter jobbet då!
synd det är så jäv.. kallt ute bara!
Tack iaf
av *pettson*
Får du inte fram ur datorn när du kikar i programmet som du tydligen har tillgång till, hur det är monterat så skulle jag i dina kläder, låta bli att utföra jobbet.
av jensa30
Ser ju beskrivningen för kofångaren bak och det men med dragkroken finns det ingen bortagning, byte ditsättnings beskrivning på själv dragkroken!
få av kofånagfren fixar jag säkert, klarade jag det på min Audi så klarar jag det på denna, har ju skruvat volvo några år!
bara inte monterat en dragkrok på en C70
Användarvisningsbild
av Nexus
bara lossa 2 bult sen borra bort poppnitarna och dra skiten rakt ut :D
Sen sitter ju lite fästen där under som lossas efter stötisen är lös med det är enkla saker..
av jensa30
Var inge problem att få bort dragkroken!
Nu är den nymålad och färdig att sättas på, ska pilla med min egna kofångare imorgon,
men sen är det ju ett hjullager som sak bytas med!
Så det finns alltid att göra!
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??