Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larre91
Tjena! jag har ett problem med min kärra,

När man har kört ett tag och ställer bilen på tommgång så dör den och går inte att starta igen, men om man låter bilen stå en liten stund så kan man starta och köra iväg som vanligt..

PS. detta brukar inte hända så ofta utan nån gång ibland,

Men imorse när jag skulle åka till jobbet så starta den inte alls... Vad kan vara felet?

Mvh Tobbe!
Användarvisningsbild
av taxi
När den inte startar, lystna efter bränslepumpen när du slår på tändningen, den hörs i nån sekund, så kan du utesluta bränslepumpsrelät i alla fall.
av Larre91
taxi skrev:När den inte startar, lystna efter bränslepumpen när du slår på tändningen, den hörs i nån sekund, så kan du utesluta bränslepumpsrelät i alla fall.
där finns det ett problem, jag har elektrisk elantenn och när man sätter på tändningen så startar antennmotorn så man kan inte höra bränslepumpen....
Användarvisningsbild
av js1
Tag ur säkringen till antennen!! (inte såå stort problem :wink: )
av greenbay
Eller så tar du ur säkringen till bränslepumpen, slår på tändningen, håller en hand på bränslerailen och sätter i säkringen.
Om pumpen funkar känner man att det "surrar" i railen, det hörs alltså inte, men man känner det.
Pumpens livslängdkrav var visst 22000 mil om jag inte minns fel.
/greenbay
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
js1 skrev:Tag ur säkringen till antennen!! (inte såå stort problem :wink: )
Varför inte bara stänga av steron, ännu enklare :mrgreen:

/Kalle :)
av Larre91
greenbay skrev:Eller så tar du ur säkringen till bränslepumpen, slår på tändningen, håller en hand på bränslerailen och sätter i säkringen.
Om pumpen funkar känner man att det "surrar" i railen, det hörs alltså inte, men man känner det.
Pumpens livslängdkrav var visst 22000 mil om jag inte minns fel.
/greenbay
vart sitter dendär railen?? någon som kan greja fram en bild??
av Larre91
Problem löst :) jag bytte bränslepumpsrelä, och sen så när vi skulle ta fram bränslepumpen och kolla över den och eventuellt byta den, så märkte vi att en kabel som sitter på pumpen, var väldigt lös, så jag tror att det kan vara att den har legat och glappat där i :) så nu startar bilen i alla väder :)

Men stort tack till er som lagt ner tid till att skriva sånna fina ord till mig ;)

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]