Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sevenfold
har letat lite efter en sån motor men hittar inget vättigt,,
vart ska man leta,?
Användarvisningsbild
av Sevenfold
spelar ingenroll om det e 170 lr 204 hästarn
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det bästa är väl att leta på skrotar. Men innan du börjar leta motor så ska du nog börja kolla upp vad du lär göra för att montera en sådan motor i en 850. Det är fullt möjligt, men det är inte bara att bulta i och åka. För det räcker ju inte med bara motorn. Kabelhärva inkl boxar lär göras om. Räkna med att få byta tråg. Kamdrivningen ska byggas om + att om jag inte missminner mig så lär du även ha tag i en växellåda från en S80 2,9 med sugmotor för att det hela ska få plats. Växellåd´sbytet kan ev medföra lite trassel med drivaxlarna.
Användarvisningsbild
av Sevenfold
oki. det e bara lägga ner dåe.
hmm har ingen lust att fixa en dyr låda från s80 med 6a.
svetsa om orginalsvepet är ju en annan lösning,
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Det har inget att göra med bultdelningen mot lådan. Det är längden på växellådan som är det viktiga i detta fall.
Användarvisningsbild
av Sevenfold
jag vet att bultdelningen e samma tänkte mest på om man kunde korta ned lådan på den vis, men kom ju på att det går ju inte göra nått åt splines-axeln, =)
av *pettson*
Sevenfold skrev:jag vet att bultdelningen e samma tänkte mest på om man kunde korta ned lådan på den vis, men kom ju på att det går ju inte göra nått åt splines-axeln, =)
lådan har sitt bestämda innehåll. den går inte att korta. drivaxlarna däremot går att korta av.
Imma i strålkastarna

Jag har samma på min 2025'a, kanske inte lik[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]