Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noppe72
Motorelektronik lampan började lysa på min v70-97, det ända fel jag kunde hitta utan att kolla felkoder var att termostaten var kass....hade dålig motortemp och dålig värme i kupén. Så jag bytte den och fick bra värme igen, ska inte varningslampan sluta o lysa då? Heller kan det vara så att det finns fler fel, eller måste man släcka lampan själv även om felet är åtgärdat.

Jag kör en v70 2.0T-97:a italien import.
Användarvisningsbild
av jizzels
tja! vi verkar ha samma problem!
min motortemp är väldigt konstig + att kylfläkten går i tid och otid + att turbon slutar ladda efter ett tag...kan vara luftmassemätaren men jag vet inte säkert, jag får nog göra som du å kolla över termostaten. du har inte haft nåt av mina problem eller, vi har nämligen samma sorts motor
av noppe72
Byt termostaten så ska det nog bli ok! Min kylfläkt gick hela tiden förut oxå. 140:- inkl. packning på mekonomen, en 90 graders. Tar 5min att byta. Lycka till.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Koppla från batteriet så glömmer den felkoderna. Tänds lampan igen har du fler fel.
Användarvisningsbild
av erikfromtheisland
Hej! Har samma problem som du med motorelektroniklampan, fungerade det att byta termostat. Slocknade lampan efter det???
av m.a.g
Har också motsvarande problem. Motortempen verkar låg, vet inte hur mätaren ska stå för att visa normal temp... Den står strax under mitten.
Lampan tändes när jag skulle parkera efter en halvtimmes körning på motorväg.
Har bara haft bilen en dag så jag vet inte om detta varit ett problem tidigare. Har dock sett på bes.prot. att lambda-värdet varit på gränsen för högt. Vet inte om fuktig väderlek kan påverka så mycket, men man kan nog kalla det för rätt så hög luftfuktighet ute just nu...

Har också märkt att turbon drar ojämt vid halvgas. Den drar på men minskar något i drag efter nån sekund för att sedan dra på igen. Vid fullgas märker jag inget sådant. Kan detta ha något att göra med ovanstående eller är detta pga ett annat fel?
Användarvisningsbild
av atech
jizzels skrev:tja! vi verkar ha samma problem!
min motortemp är väldigt konstig + att kylfläkten går i tid och otid + att turbon slutar ladda efter ett tag...kan vara luftmassemätaren men jag vet inte säkert, jag får nog göra som du å kolla över termostaten. du har inte haft nåt av mina problem eller, vi har nämligen samma sorts motor
samma problem med min! kylfläkten går hela tiden..efter att den har stått över natten och man sätter på bilen på morgonen så går fläkten likt förbannat ändå! :cry:
Användarvisningsbild
av atech
Addekarlsson skrev:Kylfläkten ska gå konstant, om ac är igång.

Mvh/ Adde
okey, men fläkten som går igång när bilen blir varm...som ska hålla den från att koka..vet att det är en fläkt som ska gå hela tiden, det är nog den som jag menar..fast den går igång med så högt ljud! Precis som om du har kört bilen i 30 grader plus..om du förstår vad jag menar?

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]