Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hej, vad bör man byta vid rengöring av vevhusventilationen? Bilen är en 850 glt aut. -97. 28600 mil.
Jag tänkte byta alla delar som det bildas gegga i.

Tacksam för svar. Mvh: Thomas
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Oljefälla, samt alla slangar som hör till, de kan ta fram alla delar på volvo på datorn

/Kalle
av Kermithboy
Oki, jo va på volvo i helgen, men han visste inte va han pratade om. Fick en lista på en jäkla massa grejjor. slangar, bussningar fälla å lite annat, säkert 15 saker

. Tänkte om någon/du Kalle visste mer exakt vad som behövs, vill ju inte missa ngt.

Pettsson skriver på sin hemsida i beskrivningen över rengöring av vevhusventilation, att man "inte ska glömma att rengöra uppvärmnings munstycket som ansluter framför turbon i luftslangen. Det munstycket MÅSTE rengöras då det sätts igen ganska mycket" nu har ju inte jag turbo, men finns detta uppvärmningsmunstycke i min GLT tro? å vart sitter det sånafall? mvh: Thomas
av *pettson*
Kermithboy skrev:Oki, jo va på volvo i helgen, men han visste inte va han pratade om. Fick en lista på en jäkla massa grejjor. slangar, bussningar fälla å lite annat, säkert 15 saker

. Tänkte om någon/du Kalle visste mer exakt vad som behövs, vill ju inte missa ngt.

Pettsson skriver på sin hemsida i beskrivningen över rengöring av vevhusventilation, att man "inte ska glömma att rengöra uppvärmnings munstycket som ansluter framför turbon i luftslangen. Det munstycket MÅSTE rengöras då det sätts igen ganska mycket" nu har ju inte jag turbo, men finns detta uppvärmningsmunstycke i min GLT tro? å vart sitter det sånafall? mvh: Thomas
nej... det återfinns endast på turbo.
av Kermithboy
Pettson, vad skulle du rekommendera att man byter vid "rengöring av vevhusventilationen"? Jag vill byta ut allt som blir "geggigt" slangar och oljefällan.
Användarvisningsbild
av taxi
Om jag får lägga mig i så sa du det just! -Slangar och oljefälla, även om slangarna är hela så är de gamla, byt ändå.
Sen om man har flamfälla tror jag att man kan ta bort den helt, den sitter mellan insug och luftfilter.
Jag tog bort allt först, SEN åkte jag och köpte nytt, min lokala vovlohandlare (Bilia) brukar ha problem att veta vad jag ska ha. Om du nu kan avvara bilen en stund vill säga..?
av *pettson*
Kermithboy skrev:Pettson, vad skulle du rekommendera att man byter vid "rengöring av vevhusventilationen"? Jag vill byta ut allt som blir "geggigt" slangar och oljefällan.
Som övriga säger, byt rubbet. Slangarna blir sköra med åren (hårdplast) och du riskerar att knäcka nån.
Köp rubbet alltså.

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]