Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jizzels
hej alla kunniga!

har lite problem med min c70 t5 italienversion...

lambdalampan har börjat lysa och med det så har det kommit lite problem.

om jag kör en liten sväng så går kylfläktarna ett bra tag efter, om jag kör en lite längre sträcka så kan turbon sluta att ladda.

en kompis sa till mig att det förmodligen bara är att byta luftmassemätare så ska skiten försvinna, då kommer vi till nästa problem...

vilken mätare ska man köpa??? e de till en vanlig t5:a eller e de nån annan med tanke på att min e2.0 å vanlig t5 2.3?

är tacksam för alla tips och råd!
Användarvisningsbild
av ketto
troligen finns de artnr på lmm,så skriv upp de på en lapp och åk till skroten eller volvo och kolla!!
av Addekarlsson
Välkommen till forumet jizzels!
Jag har tyvärr inget tips åt dig vad gäller din bil, men däremot vill jag be dig skriva en bättre topic.
Klicka på ändra i dtt inlägg, och skriv en ny topic, som relaterar till ditt problem. Då ser man direkt om man eventuellt kan hjälpa dig eller inte. :D

Mvh/ Adde
av Frigge
Eller så lämnar du in bilen för en Felsökning med kostnadsförslag.
Då slipper du köpa delar som det inte är fel på vilket brukar kunna hända,
ganska oekonomiskt att byta utt Luftmassemätaren om det inte är fel på den. Tänk också på att du får oftast inte lämna tillbaka elektronikdelar.

/Fredrik
av Burken
kolla ditt nummer på lmmen.. sen går du på skroten o fattar tag i en likadan :) billigare än att lämna in bilen för dyra summor :) och värt ett försök.

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]