Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av motorelf
Hej!!

Har haft lite strul med mitt tändningslås och i ett nervklent läge fick jag idéen att byta ut nyckeln mot strömbrytare och en latjo liten startknapp.

Är det någon som har gjort detta eller vet hur man kan gå till väga??

Kanske skall tilläga att det är en 850 GLT 92:a med ett larm som funkar somså att man måste låsa upp bilen med nyckel för att kunna starta den sedan??
Användarvisningsbild
av Sevenfold
det e inte att rekomendera, eftersom rattlås e kännsliga grejer
reservdelar har jag ifall du behöver byta ut
av motorelf
Antog nästan att man nog inte skall laborera med dessa saker.

Vad är det för reservdelar du har som du inte behöver?? givet vis intressant!
av rd350
Det vanligaste felet är kontaktfel i eldelen alternativt att den "hänger kvar" i startläge. Enklast är att sätta dit en ny eldel, knappast lönt med begagnat.
av motorelf
rd350 skrev:Det vanligaste felet är kontaktfel i eldelen alternativt att den "hänger kvar" i startläge. Enklast är att sätta dit en ny eldel, knappast lönt med begagnat.
I mitt fall är det låscylindern, den lilla kolven som nyckeln sitter i. Det låter som ett grustag i den. Eldosan finner jag inga fel på, den går mjukt och fint!
Sevenfold skrev:jag har en -94a som du kan ta grejer från. allt du behöver finns,,

bara lägga te mig på msn [email protected] lr ringa 0760175487 mvh jimmi
Skickade ett mail innan till Mr. Pelle_hansen. Är givetvis intresserad!
av motorelf
Sevenfold skrev:svarat på mailet nu
Tusen tack för erbjudandet, men hittade en komplett uppsättning lås och nycklar på annat håll!
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]