Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lelle
Hej, bytte för en vecka sedan bromsok höger bak, nu har det uppstått ett irriterande klick varje gång jag bromsar!

Ska ta bort hjulet o kolla om jag ser något synligt, men vill höra här om någon varit med om detta tidigare!

Mvh: Lelle
Senast redigerad av 1 Lelle, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
*pettson* skrev:
Lelle skrev:Hej, bytte för en vecka sedan bromsok höger bak, nu har det uppstått ett irriterande klick varje gång jag bromsar!

Ska ta bort hjulet o kolla om jag ser något synligt, men vill höra här om någon varit med om detta tidigare!

Mvh: Lelle
Klicket brukar betyda att oket inte sitter fast ordentligt. Att oket kan röra sej. Dra åt hårdare.
Jag gjorde den missen i sommras på min faders 945:a renoverade ett bromsok tillsammans men 100miljoner knott(den minsta varianten)+ att det dök upp en multivärldsmästare i "skrodering" så i ren yberfrustration som gränsade till mandråp så missade jag att dra åt oket sedan så tog vi en åktur jag o far åker långt ut i skogen, först så trillade den ena bulten av...
Det blev en Lååång promenad med blicken i backen, men vi hittade bultarna iaf :D
Senast redigerad av 4 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]