- mån 01 nov 2010, 13:13
Är inte nån supermeckare, men lyckades lokalisera och byta spolarmotor för vindruta och strålkastare. Den gamla hade väl frusit sönder av den :evil: sommarspolarvätskan jag glömt byta. Efter byte av pump fungerar spolningen, men då jag fyller på över en viss nivå i behållaren så rinner spolarvätska ut. Således fungerar det nu, men jag kan inte fylla maximalt.
Vad jag kan se så rinner det över i det hål där pumpens insug stoppas ned. Kan inte förstår hur man skall få det hålla tätt där? Då jag tog bort den trasiga pumpen, drog rakt upp, så kommer jag ihåg att det komm några deciliter nerrinnande under bilen. Den måste alltså ha slutit tätt, men jag kan inte se rester av någon packning eller dylikt.
Eller är det så att försänkningen i behållaren, där pumpen sitter, i sig skall hålla kvar vätska och att den nu spruckit.
Kan inte se hela försänkningen utan att montera bort behållaren.....
Vad jag kan se så rinner det över i det hål där pumpens insug stoppas ned. Kan inte förstår hur man skall få det hålla tätt där? Då jag tog bort den trasiga pumpen, drog rakt upp, så kommer jag ihåg att det komm några deciliter nerrinnande under bilen. Den måste alltså ha slutit tätt, men jag kan inte se rester av någon packning eller dylikt.
Eller är det så att försänkningen i behållaren, där pumpen sitter, i sig skall hålla kvar vätska och att den nu spruckit.
Kan inte se hela försänkningen utan att montera bort behållaren.....
- By profimat