Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Carina
Nu fattar jag ingenting...!
Halvljuset på dotterns bil slutade helt sonika att funka i morse när hon åkte till sin utbildning.
Dan innan funkade dom hur bra som helst!
Lamorna verkar hela ( 2 veckor gamla.... )
Plockade ur hennes relä och satt i relät som sitter i min 95á då det enligt volvo ska vara likadana. Funkade fortfarande inte....(ville kolla så det verkligen ver relät)
Om man tittar ner där relät sitter på hennes bil finns bara en sockel och i min har jag två socklar.
På relät som har suttit i hennes bil är det två socklar med...
Testar jag helljuset funkar det.
Har kollat kablar,lampor,säkringar

Vad har jag missat?
Ska den bara ha 1 sockel?
Om den ramlat ner i hålet...vart hamnar den då?
Är det ett annat relä?

Jag blir tokig!!!!!
Senast redigerad av 1 Carina, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Hon har höga fronten och du borde ha låga. Ni bör inte ha samma relä? Hon har ett som ska sköta hel och halvljus i en lampa. Du har ett som ska sköta det i två olika lampor. Ni har olika utgångar på reläerna. Hon måste ha ett relä från en bil med samma höga front.
Så det är inte mycket att bli tokig över.. :wink:
Användarvisningsbild
av taxi
Om det inte är relä-problem så glöm inte att rucka lite försiktigt på nyckeln med motorn igång för att utesluta den där startkontakt-grejsimojsen!
Användarvisningsbild
av Carina
*pettson* skrev:Hon har höga fronten och du borde ha låga. Ni bör inte ha samma relä? Hon har ett som ska sköta hel och halvljus i en lampa. Du har ett som ska sköta det i två olika lampor. Ni har olika utgångar på reläerna. Hon måste ha ett relä från en bil med samma höga front.
Så det är inte mycket att bli tokig över.. :wink:

Tack Pettsson!
Undrar vad det är för "mupprelä" hon har nu då med två socklar... ?:-/
Ut och handla med andra ord!
Användarvisningsbild
av Carina
taxi skrev:Om det inte är relä-problem så glöm inte att rucka lite försiktigt på nyckeln med motorn igång för att utesluta den där startkontakt-grejsimojsen!
Då inte reläbyte resulterade till mer än fortfarande släkta lampor provade jag att rucka på nyckeln med motorn igång.... hände nada...

Fler ideér?
Finns det nåt under instrumentbrädan som man kan kika på?
av *pettson*
Bytte du då till ett med exakt samma nummer, eller nåt som var ersättare för det?
Användarvisningsbild
av Carina
Japp!!! Samma likadant!!!!
Har t.om satt i nya lampor för att utesluta det med....
Nån pratade om relän under instrumentbrädan med.... eller är det bara på dom lite nyare modellerna?
Användarvisningsbild
av taxi
Då återstår väl bara kabelbrott? Finns el-schema i slutet på Haynes-boken som säkert är bra att ha till sånt här! Lycka till!

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]

Det är inte så att du har en V70 av f[…]