Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kreidler
Jag tycker det fjärrstyrda centrallåset på min V70 -98 funkar dåligt!
Jag måste vara i närheten av framrutan för att det ska funka!
Är det så på alla V70?
av Addekarlsson
Kassa batterier? Klen radiosändare/radiomottagare, så det bara är infraröda som fungerar?
Vet inte om dessa har både radiosändare och infrarött, men på mitt jobbs mercos har radiosändaren lagt av, och då har bara infraröda funkat, vilket orsakat att man måste vara väldigt nära mottagaren för att det ska funka.
Tänkte om det kna vara likasamma för dig?

Mvh/ Adde
av gbak
Mitt centrallås funkar precis lika dåligt som kredler's.
Måste vara nära bilen och är bilen riktigt kall och det är snö/imma/is på rutorna så får jag ibland inte upp låset!

Kan det hjälpa att byta knappcellen i nyckeldelen?
av Frigge
Volvos är radiosändare o problemet i era bilar ligger med största säkerhet i mottagaren som sitter uppepå kombiinstrumentet.

/Fredrik
av Burken
Frigge skrev:Volvos är radiosändare o problemet i era bilar ligger med största säkerhet i mottagaren som sitter uppepå kombiinstrumentet.

/Fredrik
som man ska byta ut? kostar?
Användarvisningsbild
av Blinky83
Jag har setat o letat efter något inlägg som kan stämma med mitt problem.
Jag har nyligen köpt en V70-98 och fjärrlåset låser allt utom förardörren men låser man med nyckel så låses allt.. Vad kan det vara som är trasigt, vill ju gärna att det ska fungera.. Är lite bekvämt ju :lol:
av vanten06
Har samma fel fasst tvärtom, har en j*vla räckvid. Vid fri sikt har ja en 300-400 meter å de e seriöst. kan va lite jobbigt ibland. Den kan stå ute i garaget och om man sitter inne å pillar med nycken å kommer åt en knapp så funkar det.
Fasst det är inte volvo orginal larm tror ja.
Användarvisningsbild
av Blinky83
Ingen som har nå tips på vad som kan vara kasst i min förardörr sen går det bara att låsa med dosan någon meter ifrån bilen :roll: (H)
av jinna
Mitt centrallås är också jääteslött,måste vara ända framme vid förardörren för att det ska fungera. Var sitter mottagaren? Kanke man ska putsasmörja där eller....snälla hjälp mig
Användarvisningsbild
av lunatiic
Blinky83 skrev:Jag har setat o letat efter något inlägg som kan stämma med mitt problem.
Jag har nyligen köpt en V70-98 och fjärrlåset låser allt utom förardörren men låser man med nyckel så låses allt.. Vad kan det vara som är trasigt, vill ju gärna att det ska fungera.. Är lite bekvämt ju :lol:

Har liknande problem. Ca var tionde gång så missar fjärren att låsa förardörren, men resternade låses.

Kan en uppgradering hjälpa..?

Har en S60 01

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]