Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ektorp
undrar om någon har erfarenhet av biltemas spindelled -länkarm , är det något att ha ???
av *pettson*
ektorp skrev:undrar om någon har erfarenhet av biltemas spindelled -länkarm , är det något att ha ???
Jag kan sammanfatta det på två sätt..
Dom är lika bra som alla andra.
Det är samma skit som alla andra..
:-)-) Inget att vara rädd för.
Användarvisningsbild
av Nexus
Fungerar utmärkt på min V70-99. Varför betala dubbelt upp som jag gjorde sist jag köpte på AD center när skiten inte ens höll 1 år :evil:
av ektorp
ja har dålig erfarenhet av ad- bilderas länkarma,r bytte och dom har gott 1500 mil sen får man 2 på besiktningen för att dom är glappa och det tycker ja är skit dom borde gå längre tycker ja så det lutar åt biltemas ,,, behöver ja ställa framvagnen ??????
av *pettson*
ektorp skrev:ja har dålig erfarenhet av ad- bilderas länkarma,r bytte och dom har gott 1500 mil sen får man 2 på besiktningen för att dom är glappa och det tycker ja är skit dom borde gå längre tycker ja så det lutar åt biltemas ,,, behöver ja ställa framvagnen ??????
Ja det ska du ALLTID göra efter länkarmsbyte. Och inte bara framvagnen. Det är en 4hjulsjustering annars kan det kvitta.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Varför 4hjuls? Och varför lämna ett svar som leder till en ny fråga? Du vet ju varför? Varför inte berätta direkt varför en fyrhjulsinställnings behövs? Bibblan är stängd...
Användarvisningsbild
av Nexus
finna det överhuvudtaget någon som har instrument som bara mäter framvagnen? Normalt sett så kastar du ju upp mäthuvuden på alla hjulen.
Användarvisningsbild
av CarMan
små skuttar kan ha gammla framvagnsinstrument som bara mäter framhjul. En bra fyrhjulsmätare kan kasta runt 200 000:-
Användarvisningsbild
av CarMan
Volvo orginal länkarmar har EXAKT sama mått alltid, så där behövs ingen fyrhjulsmätning (som kostar kring 1000:- )
jag kan garantera att biltemas länkarm inte has samma mått som volvo orginal, o då behöver man stäla in vinklaran för att få bilen att spåra o få rätt toe.
De flästa andra pirat kräver också inställning...
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
Håller inte riktigt med om att man inte behöver en hjulinställning om man monterar Volvos orginal länkarmar.
En hjulinställning kan vara gjord innan med den gamla länkarmen,sättningar i bussningar mm.
När jag byter länkarmar på Volvo bilar på jobbet så föredrar jag orginal för dom passar bättre tycker jag.
Jag rekomenderar alltid en hjulinställning när något är utbytt i hjulupphängningen fram eller bak och det nappar alltid kunden på. 8 av 10 bilar som jag mäter upp är fel. Det är dyrt med däck ....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]