Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niklaskull
Hej!

Har fått ett problem med en varningslampa som tänts och då är det parkeringsljuset som felar. Men efter lampbytet så är det ingen skillnad med den nya hela lampan som sitter i nu.
Lamphållaren däremot ser lite bränd ut så kanske det som är felet?

Har ni några andra hypoteser om vad som annars kan vara fel, om det är något elektriskt eller så annars?

Tack på förhand.

Niklas Kull
Var nyss och kollade lamphålalren i verkstaden, bägge två ser lika brända ut men den vänstra fungerar som den ska och den högra gör det inte. Vad jag kan se så är kabeln som går in till den inte strömförande ens. Elfel då eller vad tror ni?
Fungerar höger bakljus? Om inte tror jag på säkringsfel, säkringen för höger positionsljus och bakljus.

Mvh GK
av capman
En kompis till mig fick ta och byta själva sockeln för pakeringslampan, om de är en sån där platt rackare som inte ser ut som en vanlig sockel, han skarvade ihop från en annan bil bara o då fungerade det.

Kan ju vara så att hållarn där lampan ska sitta i är trasig
Nej, det är första V70-serien, alltså inte V70N utan V70 "original"
Varningslampan är tänd och all annan belysning fungerar, förutom parkeringsljuset så tydligen gör den det. :D
Kan testa att byta sockeln så får vi se vad som händer då.

Ahopp då gick tydligen min vänstra LE[…]

har haft detta problem ett längre tag, lyset […]

Hej, Jag har en Volvo S60 från 2011 Kinetic,[…]

Volvo car UX

La också in den, tog dock nästan 1h men[…]