Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dragge
Någon som vet var man får tag på enbart taggad ring till drivknut? Jag har en -92a. Hur många taggar har den?
av Dragge
PeterR skrev:Menar du abs-krans/ring, så finns den på bla mekonomen om du inte vill åka till bilia.
//Peter
Mekonomen säljer enbart komplett drivknutssats för 2400. Jag behöver enbart den taggade ringen.
av *pettson*
Dragge skrev:
PeterR skrev:Menar du abs-krans/ring, så finns den på bla mekonomen om du inte vill åka till bilia.
//Peter
Mekonomen säljer enbart komplett drivknutssats för 2400. Jag behöver enbart den taggade ringen.
Det var ju lite synd att dom inte vill sälja det till dej? Så då antar jag att du får du väl åka till volvo då..
För min del tittar jag i webbkatalogen och ser följande..
Artikelnr: 06-76934
Benämning: ABS krans fram inre dia 71.9 mm, bredd 8.6 mm, 48 tänder, Pris: 287.00

Var du nu än köper så glöm inte lim. För dom flesta har inte grönt eller svart aneroblim hemma. En liten flaska kostar drygt 250spänn.
Summerar man då krans+ lim så skiljer det nån hundring till en hel drivknut ifrån biltema komplett med krans och allt.
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]