Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ahlgrensbilar
Efter en tids problem med fläkten och regleringen av den närmast obefintliga lufttryck den gamla gnisslande fläktmotorn bakom/under handskfacket lyckades pressa ur så lade fläkten slutligen av helt.
Perfekt tänkte jag..nu måste jag ju äntligen laga felet!!
En beggad fläkt monterades in i dag och satan vad den snurrar....men ingen luft kommer ur något luft utag ? ?
Vad göra härnäst ?
av *pettson*
Ahlgrensbilar skrev:Efter en tids problem med fläkten och regleringen av den närmast obefintliga lufttryck den gamla gnisslande fläktmotorn bakom/under handskfacket lyckades pressa ur så lade fläkten slutligen av helt.
Perfekt tänkte jag..nu måste jag ju äntligen laga felet!!
En beggad fläkt monterades in i dag och satan vad den snurrar....men ingen luft kommer ur något luft utag ? ?
Vad göra härnäst ?
Söka på forumet och felsöka? Eller felsöka en del först och sen läsa om du inte hittar felet?
av riksby
Hej igen,efter mina absproblem som jag löste,så har nu fläkten lagt av,har försökt kolla hur man ska demontera o montera en (ny)fläkt här ,men hittar inget,tips mottages
av Ahlgrensbilar
Jag fick tag i en beggad kabelstam till min Ac då jag upptäckte att den gamla hade smält lite vid 2 kontakter..bytte under dagen men nu startar inte fläkten.
Ska man nolla systemet eller har jag kopplat fel ?
av Ahlgrensbilar
Aaah...
Efter en hel kvälls skruvande var det så bara styrenheten ovanför stereon kvar.
Tråkigt nog tappade jag den i golvet vid demontering men satte tillbaka den ändå och se !!! nu fungerar fläkten igen..så det var / är ett glapp i själva styrenheten.
av riksby
Japps,då klarade man det med,demonterade fläkten,sprayade den full med släp/glidspray,nu går den utan missljud,men jag förstår ju att den inte håller i all evighet,men ny vet jag iaf hur man byter, :D
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]