Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anthistatic
Hittade just min (enda kvarvarande) låsfjärrkontroll i tvättmaskinen. Var tvungen att testa den efter fyndet, dock ingen respons ifrån c-låset... Tänkte prova med nytt batteri i morrn för att se om lite avfuktning samt färsk kräm kan få den att ta upp sig.

Någon annan här som har tvättat sin/sina fjärrkontroller? Bör den ha överlevt eller är det bara att köpa ny som gäller? Har för mig att ny fjärr hos Volvo är svindyr, så jag hoppas förståss på det bästa!
//Johan
av anthistatic
Kan nu, efter batteribytet, meddela att fjärren överlevde pärsen att ta en tur i tvättmaskinen. Förvisso kan man skönja en del ärg på några av lödningarna, men på det hela taget verkar det inte vara något som påverkar funktionen.

Nu behöver jag "bara" ha tag på ett bra/billigt hölje till fjärren (en tre-knappars, grå Volvo/OBDII fjärr)... Någon som har ett hölje över eller kan tipsa om något billigt ställe på nätet?

//Johan
Användarvisningsbild
av nolimits
anthistatic skrev:Kan nu, efter batteribytet, meddela att fjärren överlevde pärsen att ta en tur i tvättmaskinen. Förvisso kan man skönja en del ärg på några av lödningarna, men på det hela taget verkar det inte vara något som påverkar funktionen.

Nu behöver jag "bara" ha tag på ett bra/billigt hölje till fjärren (en tre-knappars, grå Volvo/OBDII fjärr)... Någon som har ett hölje över eller kan tipsa om något billigt ställe på nätet?

//Johan
Liksom USB minnen tål de normalt väta (vid otur) men föredrar en ordentlig rumstempererad torkning innan man använder dom på nytt.Skruvat.se säljer en del höljen till fjärrkontrollen om det är till en S/V70 av -98 års modell ... http://www.skruvat.se/Show.aspx?k=larm&t=all
av anthistatic
Nu ska man dock komma ihåg att usb-minnen inte har någon inbyggd strömkälla/batteri. Skulle alltså usb-minnet hamna i tvättmaskinen så finns ingen risk för att det kortsluts. En risk som jag tycker borde finnas då en larmdosa har ett eget 3v (då det är nytt) batteri som förser den med nödvändig ström...

Kanske hade jag tur i att batteriet var rätt så urladdat innan det hamnade i tvättmaskinen.

//Johan
Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]

Bifogar ett schema med färgkoder för kab[…]