Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janeaxon
Hejalla Volvoägare!'
Har en gammal 850 -93 so jag är sååååå kär i! :roll:
Är det NÅGON som kan tipsa mig om vad felet är? Den har har helt tokvärden på både HC och CO- halt. Har haft några `förståsigpåare`som grejat med bilen. Har bytt `katt`, lambda, nån givare :oops: osv. osv.'
Det började förra året med att den hackade, ryckte, när den blev varm. Hostade och spottade, för att sen stanna. Omöjligt att starta den då. Väntade jag en stund gick det bättre!!
Detta hade visst med nämnda `givare ´att göra. Bytte den (dyr), men med klent resultat.
Är det bara att skrota min pärla eller...? Vad är felet (felen) och är det mycket kostsamt??'

CO- halt 9,9'
CO 2500 1,1
HC- halt 999 '
LAMBDA 0,66'

Tacksam för alla svar!
av janeaxon
StefanT5 skrev:Hur är lmm och tändsystem på bilen?
Du har inga felkoder ?
'
Hej Stefan!' '
Nej jag har inga felkoder!'
Ärligt så vet jag inte riktigt hur det står till med lammeller, men de `Volvofixare` jag haft på min bil, har inte nämnt att de skulle va kassa, men ...
Har bytt kablarna till tändstiften, satt en V70- kabel till en av dem! Trodde jag funnit ett fel och rättat till det... men så kom då testen. Och ja, resultaten var minst sagt deprimerande.
MVH janeaxon
Användarvisningsbild
av taxi
Finns det en LMM på bilen i fråga? Om så, kan man testa att koppla bort den för att se om det är den som spökar, borde finnas många här som haft en 850 som gått dåligt med varm motor? Vet att jag har läst om liknande här nånstans
av janeaxon
StefanT5 skrev:Inte lamellerna utan lmm luftmassemätaren om den svarar dåligt så den ger fel signal
'
Ja, hmmm :oops: Jo luftmassemärtaren eller givaren är bytt, men inte lamellerna! :lol:
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]