- mån 16 aug 2010, 17:32
Jag skulle precis köra hem och när jag startade bilen så Hosta den till så fort den startade och dog direkt. När jag sedan startade den igen så lös Lamda lampan. Eftersom jag inte var så långt ifrån hemma så gick jag hem och käkade och gick sedan tillbaka med min Haynes bok för o kolla felkoder. Jag kunde sedan köra hem bilen utan några problem och den gick hur bra som helst.
Hittade då följande felkoder:
Modul A2
3-1-4 - Signal från kamaxels positionsgivare saknas eller är felaktig
Modul B1
1-3-2 - Förarsidans givare för lufttrummans temperatur, bruten krets eller kortsluten till 12 volt
1-3-4 - Passagerarsidans givare för lufttrummans temperatur, bruten krets eller kortsluten till 12 volt
I vintras hade jag även lite problem med att larmet ibland utlöstes av sig själv, detta har dock slutat igen. Kan något av dessa felen bidra till att detta händer?
Kan tillägga att jag har borrat i kontakterna ut i förardörrarna för att få ut högtalarkabel, någon risk att jag kommit åt en kabel där som ger mig något av dessa felen?
Bilen är en Volvo 850 -94 SE
//Fredrik
Hittade då följande felkoder:
Modul A2
3-1-4 - Signal från kamaxels positionsgivare saknas eller är felaktig
Modul B1
1-3-2 - Förarsidans givare för lufttrummans temperatur, bruten krets eller kortsluten till 12 volt
1-3-4 - Passagerarsidans givare för lufttrummans temperatur, bruten krets eller kortsluten till 12 volt
I vintras hade jag även lite problem med att larmet ibland utlöstes av sig själv, detta har dock slutat igen. Kan något av dessa felen bidra till att detta händer?
Kan tillägga att jag har borrat i kontakterna ut i förardörrarna för att få ut högtalarkabel, någon risk att jag kommit åt en kabel där som ger mig något av dessa felen?
Bilen är en Volvo 850 -94 SE
//Fredrik
- By Dejan195