Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pettsson89
Hej jag har en 855 t5 -94 är något konstigt med laddet det går upp på 1,1 1,2 sen ner på 0.5 0.6 så fort den kommit upp i ladd så tappar den ner på en gång men vi 4.500 varv går den upp igen vad kan vara fel ? :S har ett R-chip i nu har provat med ett steg 2 chip vet inte vilket och med en helt annan styrbox som funkade i den andra bilen :S SNÄLLLLLA HJÄLP MIG
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Att det inte funkar så bra med ett R-chip är kansek inte så konstigt pga att det är olika storlek på spridare. Så då kan boxen få lite roliga ideer. Sen kan det även vara magnetventilen eller wastegaten.
av pettsson89
ok men som sagt har jag provat med flera chip ju och då borde de ju bli bättre med dom ju :S?magnetventilen bytt och har för men gammla ägaren kolla w-gaten inget annat förslag .? Mvh Johan
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Gamla ägaren sa att wg var ok, men har du kollat själv? Du kan ju ha nåt läckage till exempel, kollat alla slangarna?
av pettsson89
ajo men det är en nära vän... a hitta ett läckage men det är fixat men inte bättre den är provtryckt på volo med dom sa att den va ok men har kollat lite nu och funderar på om det kke är ett litet läckage i ic:n så får väl riva skiten och kolla
av pettsson89
ok a då vet i fan :S blir så leds går upp i ladd tappar dirr som att köra in i en bergsvägg och sen drar den vid 4.500
av Björn92
Jag har också ett liknande problem, har precis lagat bilen osv , när bilen står stilla och den går upp i varv hör du och känner du turbon ladda, pyset kommer och slangen vid kylaren vidgas, men när du kör bilen så händer långt ifrån det som borde hända, har dock ingen aning om vad detta kan vara, kanske har kopplat något fel eller så, ingen aning? Snälla ge tips på vad som kan vara fel, bilens trycklager vart sönder och blev därför inte kört, funkade finemang innan...
av pettsson89
hmm jaa du har inte hållt på så mkt med domma bilarna tyvärr men kolla alla slangar så att det inte läcker. min kompis bil så som du beskrev när hans luftmassemätare gick sönder den kolla den så inget av stiften har gått av eller nå Mvh

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Stefans 968

Passade även på att montera dämpar[…]

Bagagelucka stänger hårt

Det ni beskriver stämmer bättre öve[…]

V50 2010, 1,6 edrive. Motorlampan har tänds o[…]