Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zupermac
Efter 5 SAABar så har jag köpt en Volvo och detta är mitt första inlägg här i forumet och behöver lite starthjälp.

Min vänster stötdämpare bak har kraschat och jag behöver köpa en ny. Jag vet inte om den tidigare ägaren körde husvagn men det är väl bäst att byta båta två (28000 mil på mätaren)?

Jag kör inte husvagn men har lite annat där bak som väger lite 8) .
Vart handlar ni stötdämpare?
Vad har Biltema för kvalitet på stötdämpare?
Användarvisningsbild
av Nexus
stötdämparen gör ju inte så mycket mot stor last om du nu inte har nivåreglering på bilen.
Fjädern håller uppe bilen
Användarvisningsbild
av StefanT5
Monroe då mekonomen eller liknande?
Möjligheten att renovera stötdämparen då finns det?
Tänkte om det går att ta isär.
Har gjort iordning dämpare på mercedes en gång kosta 6000 kr styck, var till momentum och köpte packbock 75 kr och sen fungera det igen.
Så om det går att dela den och renovera även om de inte säljer sats för renovering kan momentum kanske ordna det.
Detta va bara en ide.
av oldtimersmc
Köp på biltema du pajar de så är det garanti och du kan byte ruggigt många stötdämpare innan du kommer upp i volvopris
av oldtimersmc
Jag brukar köpa mina bildelar i England via ebay.co.uk
Ex Lmm 450 kr hemma i brevlådan...
Användarvisningsbild
av Nexus
han har nivåreglering och vill fortsätta ha det och vad jag vet så har inte biltema nivåreglering dämpare så det är ganska uteslutet köpa där :P
av zupermac
Jag kan tänka mig att sänka bilen om det blir billigare :D Verkar som det finns sänkningsssatser för 4K och det är nästa vad 2 bakdämpare kostar på skriten (3K). Då får jag allt nytt och behöver inte oroa mig att nästa ska gå sönder.

Då blir valet 40/40 eller 40/60?

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!