Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxen47
Du får enligt tipset,kika ifall du har den fyrkantiga ramen/hållaren.Annars får du skaffa en sådan,så att det fyrkantiga filtret passar.
Tror inte att det var standard med filter från början,utan det var tillbehör.
Användarvisningsbild
av Zell
Jo, precis. Jag har inget filter alls nu. Och jag har bara en plastram som följer rund gummit/plåten nu.

Men det var just "konsollen" som omnämndes på den andra sidan jag refererade till. Förstod inte riktigt vad den skulle vara till.

Men jag får väl snacka med dem på volvo vad jag behöver exakt. Tack ändå!
Användarvisningsbild
av Taxen47
Den konsol som han skriver om i Backspegeln med nr 6849320 är till tempgivaren för utetempen,så där måste han ha blandat bort korten.
Har inget med filtret att göra.
Användarvisningsbild
av Zell
Var till volvo-reservdelsbutiken idag, men döm om min förvåning när han säger att kupéfilterhållaren inte säljs längre.
Detta såg ut som en nyutexaminerad EPA-meckare, alternativt praktikant.

Han var osäker på vad jag menade, så jag blev inbjuden bakom disken och kolla, och mycket riktigt hade han hittat kupéfilterhållaren. Men i systemet stod den beskriven som "filter" och hade artnr 9134575, om jag inte minns fel av den tid jag sneglade runt på skärmen :P (skulle vilja ha access till det systemet)
Jag vet inte om den har blivit ersatt av något nytt artnr? (till gamla årsmodeller av V70 t.ex., om den nu har samma stuk på kupéintaget?)

Någon som jobbar med reservdelar och kan se om den är ersatt med något annat eller inte? Eller om den verklig inte finns längre.
Litar inte på den snubben jag pratade med.
Bugar och ber snällt redan på förhand! :roll:
Användarvisningsbild
av Zell
Tackar, lyckades hitta en till också på Tradera, får se vad det blir av med dem.

Jag chansade och ringde reservdelsbutiken idag, i förhoppningen att få prata med någon annan. Lyckades.
Gav honom det andra artnr som han på Backspegeln angav, och då lyckades han hitta en som låg i lager någonstans i sverige. 580 SEK skulle den kosta......
Så jag lägger ner ett par slantar på den på Tradera istället :P
av nypa00
Det gjorde jag med när jag fick höra vad priset var på Volvo ;)
Tror jag betalade runt en hundralapp inkl frakt på Tradera.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
580 spänn kan det stämma? För ett år sen köpte jag en hållare på Volvo, tror inte den kostade så mycket :???:
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]