Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2444ever
Hej. Ny här - och nyköpt v70 -00, hoppas detta hamnar i rätt kategori. Har letat men inte hittat någon existerande tråd.

Har lite rost under listen under bakrutan (se bild), några blämmor. Vad innebär detta om man vill fixa det? läste någonstans att det blir att ta bort rutan.
Just nu är jag mest intresserad av att stoppa rosten, att få det snyggt kan jag göra senare.
Bästa sättet att stoppa rosten?
Vad innebär det om man vill få det snyggt?
(handtaget ser tråkigt ut men det struntar jag i nu)

Har också läst att tidiga V70 har väldigt bra rostskydd så förhoppningsvis är det bara detta. Och ja, panikköp, kollade inte så noga :oops:

Tacksam för svar, har precis fått fixa nytt hjullager fram så känns som dåligt köp just nu...

Bild
av 2444ever
Tack Grammse, ska göra det. Att döma av blämmorna så är det väl lite sönderrostat där tyvärr.
Känns ju som att listen är där av NÅN anledning, skulle tippa på att det är för att skydda nederkanten på rutan, men bort skall den.
Användarvisningsbild
av js1
Drag/tryck den snett neråt/utåt. Den är som ett U som sitter runt underkanten på rutan. Man får lirka bit för bit med början i ytterkanten.
V90 läggs ner.

Vilken tur att jag redan är klar med Volvo :[…]

Dimljus v70 97

Som sagt, ett litet 12V-relä borde göra […]

Hur ser denna process ut?

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&a[…]