Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rikhard
Hur bytar man glödlampan i dimljusen fram? Har kollat instruktionsboken men där står det bara hur jag får loss glödlampan när jag väl kommit så långt. Men hur kommer jag så långt???
av S.t.r.a.n.D
Vad är det för slags dimljus?? Det runda R eller de avlånga??
av Ricaro
Vet inte vad de gälde i den här frågan, men skulle själv vara intresserad av att veta hur man byte lampor i den avlånbga modellen av dimljusen. Någon som kan föklara hur man bär sig åt?
av Taxen
Har ej sett sådana på riktigt,men finns det några skruvar synliga framifrån vid glaskanten?Är det så,kan du lossa dom och du får loss glas och reflektor.Om inte så finns det en lamphållare på insidan ung.som på strålkastarna.
av Ricaro
Ingen som vet hur de går till att byta dessa lampor?
av Perka
Jag bytt på min bil då glaset hade sprukit. Glas o hela paketet gick på 800:- tror jag hos Bilia.. för själva lampan alltså.. sen bytte jag själv. satt med 3 st Torax om jag inte minns fel.

Bara o krypa under o titta.. lätt var det iallfall o få bort & dit den..
av Taxen
Måste vara billigare att bara byta glödlampan,för honom då det är den han skall byta :wink:
av Rikhard
tror jag kommit på hur man gör! är inte så svårt men jag trodde bara det skulle finnas en lättare lösning. tack alla i allafall mvh rikhard
av Ricaro
Är de till att lossa hela dimljuset för att byta lampan då? någon som vet vad de är för lampa i den?
av Rikhard
som jag har förstått det så sitter lampan med "snabbkoppling" alltså man får stoppa in handen under i från och skruva loss lamp fästet byta lampan och sätta tillbaka
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]