Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei! prøver en siste gang å henvende meg til nettet på denne bilen... Poster her i sverige grunnet norsk volvoforum aldri svarer på noe :P. Den startet aldri igjen etter at jeg hadde flyttet den 10m i gårsplassen i påskeferien, før dette fungerte alt utmerket. Feilsymptomer er som følger: Det er bensintrykk og gnist men injektorene åpner ikke. har prøvd å taue i gang, ta den lenge på starteren men ingenting virker, untatt at den går rundt... Har i dag hatt feilkodeavlesning på den, og de fikk ikke kontakt med hjernen på bilen (innsprøytningshjerne) så fikk beskjed om at det kunne hjelpe å bytte denne. kjørte 4 timer (til Sverige) for å skaffe ny hjerne, men dette utgjorde ingen forskjell. Så lurer på, har andre hatt samme problemer, eventuelt har en løsning eller noen forslag?

Takker for svar!
Ole
Senast redigerad av 1 olle0047, redigerad totalt 0 gånger.
olle0047 skrev:Hei! prøver en siste gang å henvende meg til nettet på denne bilen... Poster her i sverige grunnet norsk volvoforum aldri svarer på noe :P. Den startet aldri igjen etter at jeg hadde flyttet den 10m i gårsplassen i påskeferien, før dette fungerte alt utmerket. Feilsymptomer er som følger: Det er bensintrykk og gnist men injektorene åpner ikke. har prøvd å taue i gang, ta den lenge på starteren men ingenting virker, untatt at den går rundt... Har i dag hatt feilkodeavlesning på den, og de fikk ikke kontakt med hjernen på bilen (innsprøytningshjerne) så fikk beskjed om at det kunne hjelpe å bytte denne. kjørte 4 timer (til sverige) for å skaffe ny hjerne, men dette utgjorde ingen forskjell. Så lurer på, har andre hatt samme problemer, eventuelt har en løsning eller noen forslag?

Takker for svar!
Ole
Jag skulle titta på systemrelät som sitter uppe vid kylaren.
av *pettson*
OM bilen går att dra igång på några meter så är problemet din startmotor. Den tar för mycket ström och då stänger styrdonet av sej på grund av för låg systemspänning på kontrollkabeln som ansluter på startmotorn.
*pettson* skrev:OM bilen går att dra igång på några meter så är problemet din startmotor. Den tar för mycket ström och då stänger styrdonet av sej på grund av för låg systemspänning på kontrollkabeln som ansluter på startmotorn.
Nei, desverre starter den ikke i det hele tatt, uansett om den draes igang eller taes på starteren...
Takk for tipset Jocke S. er det noen måte jeg kan "teste" releet på da? eller er eneste løsning å slenge inn et nytt?
Takker for raske svar og svar jeg ikke hadde fått på Norsk Volvoforum :D
Detta känns som ett klasiskt volvo 850 problem som jag råkat ut för 2 gånger. det man ska göra.

1. Ladda batteriet fullt
2. tryck in gaspedalen till botten
3 nötta nötta tills bilen startar dett komer den att göra

När den har startat så stoppa i nya tändstift för den kommer attt bli segare för var gång detta händer.

Det låter som detta problem efter som den går runt och du har gnista
Rookkeer skrev:Detta känns som ett klasiskt volvo 850 problem som jag råkat ut för 2 gånger. det man ska göra.

1. Ladda batteriet fullt

När den har startat så stoppa i nya tändstift för den kommer attt bli segare för var gång detta händer.

Hvor lenge skal jeg "nötta" da? prøvde å bruke startkabler fra en 940 vi har stående mens den var igang, så kjørte den 1 min på starteren, 30 sec pause, og denne intervallen 3-4 ganger, ikke tegn til start i det heletatt. holdt riktignok ikke gassen inne hele tiden, men pumpet.
olle0047 skrev:
Rookkeer skrev:Detta känns som ett klasiskt volvo 850 problem som jag råkat ut för 2 gånger. det man ska göra.

1. Ladda batteriet fullt

Hvor lenge skal jeg "nötta" da? prøvde å bruke startkabler fra en 940 vi har stående mens den var igang, så kjørte den 1 min på starteren, 30 sec pause, og denne intervallen 3-4 ganger, ikke tegn til start i det heletatt. holdt riktignok ikke gassen inne hele tiden, men pumpet.
Du måste hålla gasen inne hela tiden jag fick nöta ett tag vet ej tiden men det var baraa tt öta tills den startar.
Testa igen annrs så är det nog inte det felet, men det lät som det.
av *pettson*
Om du upplever kompressionslöshet. Att motorn går för lätt alltså. Ta ur stiften, ha i nån/några matskedar motorolja i varje cylinder. Ta bort spridarkontakterna. Ge full gas och försök starta.
Det som händer är att du stegvis kommer att få tillbaka kompressionen på grund av att oljan tätar till. När du fått tillbaka kompressionen sätter du tillbaka spridarkontakterna. Ge lite grundgas och starta bilen. Var med på att det ryker en del när den startar, men det går över på nån minut.
*pettson* skrev:Om du upplever kompressionslöshet. Att motorn går för lätt alltså. Ta ur stiften, ha i nån/några matskedar motorolja i varje cylinder. Ta bort spridarkontakterna. Ge full gas och försök starta.
Det som händer är att du stegvis kommer att få tillbaka kompressionen på grund av att oljan tätar till. När du fått tillbaka kompressionen sätter du tillbaka spridarkontakterna. Ge lite grundgas och starta bilen. Var med på att det ryker en del när den startar, men det går över på nån minut.
Jooo - har funderat lite på det där med "lawn mower syndrome" - som det fenomenet kallas.
I stället för att hålla på med spridarkontakter och slita på startmotor och batteri
- är det inte enklare att hänga på en bogerlina på bilen och dra runt den med 3:an i tills man får kompression igen.
( om man nu inte har automatlåda förstås)
/emwtur
av *pettson*
emwtur skrev:
*pettson* skrev:Om du upplever kompressionslöshet. Att motorn går för lätt alltså. Ta ur stiften, ha i nån/några matskedar motorolja i varje cylinder. Ta bort spridarkontakterna. Ge full gas och försök starta.
Jooo - har funderat lite på det där med "lawn mower syndrome" - som det fenomenet kallas.
I stället för att hålla på med spridarkontakter och slita på startmotor och batteri
- är det inte enklare att hänga på en bogerlina på bilen och dra runt den med 3:an i tills man får kompression igen.
( om man nu inte har automatlåda förstås)
/emwtur
Anledningen brukar se ut såhär..

Bild
Saknar Android Auto

Förmodligen har personen som beställt b[…]

B230fk saknar kraft

Jag ska se om jag kan prova en annan soppapump och[…]

Har bytt vevaxeltätningen framme samt oljepum[…]