Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av coldhand
När jag låser från passagerardörren med nyckel så låser alla dörrar utom förardörren för den knappen går ner lite och sen hoppar upp igen med en gång..
Någon som känner till varför detta händer?

Och, vad är lättaste sättet att kolla om ett hjullager är dåligt? gäller bak isåfall.. tycker jag hör ett molande ljud bakifrån när jag kommer upp i 80-90km/h. :(
Användarvisningsbild
av taxi
Angående lager: Pettson har gett mig tipset att hissa upp, snurra på hjulet och känn på fjädern, är där vibrationer så är det dåligt hjullager. Antar att det borde funka bak också, nån som vet? Personligen har jag upplevt olika ljud vid svängning också, brummar det mera vid högersväng så börjar jag med att kolla vänster fram t ex.
av *pettson*
taxi skrev:Angående lager: Pettson har gett mig tipset att hissa upp, snurra på hjulet och känn på fjädern, är där vibrationer så är det dåligt hjullager. Antar att det borde funka bak också, nån som vet? Personligen har jag upplevt olika ljud vid svängning också, brummar det mera vid högersväng så börjar jag med att kolla vänster fram t ex.
Fungerar bak också..

Âr det någon som nått fram i mot[…]

Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]