Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ernst
Motorn stannar med samtliga kontrollampor lysande. Detta kan ske oavsett hastighet och varvtal. Det förekommer ingen ojämn gång eller liknande. Efter några minuter vid vägkanten startar den som vanligt igen. Bilen går mycket bra i övrigt. Efter ett stopp av det här slaget kan det sedan fungera problemfritt i en vecka eller 5 minuter.
Känner någon igen det här eller har tips om vad man kan göra.
Jag tycker det låter som det klassiska problemet med relät till bränslepumpen.
Kolla på pettsson's hemsida så får du info hur man lagar det eller om du väljer å köpa nytt/beg.
Ernst skrev:Hej

det låter ju troligt, men hur i hela friden får man loss det? Är det bara att dra rakt upp?
Lossa de 4torx skruvarna som håller locket på säkringsdosan uppe till höger i motorrummet, och sen är det bara att dra rakt upp. Dock kan det ibland ha en tendens att sitta rätt hårt men det är bara att dra rakt upp.
Hej
Jag kommer att ge mig på det där reläet och försöka se om det är trasig lödning. Om det är problemet borde det inte vara ett mer defenitivt problem? Den fungerar ju perfekt ibland upp till två veckor. Det förekommer aldrig något hackande den bara lägger av mjukt och fint. Jag har vid två senaste tankningarna hällt i STP rensning och inbillat mig att det nu är ok och sedan står jag där igen. Som sagt efter några minuter startar den som vanligt. Det är som om den behöver vila en stund. Konstigt.
av *pettson*
Jag kommer att ge mig på det där reläet och försöka se om det är trasig lödning. Om det är problemet borde det inte vara ett mer defenitivt problem? Den fungerar ju perfekt ibland upp till två veckor. Det förekommer aldrig något hackande den bara lägger av mjukt och fint. Jag har vid två senaste tankningarna hällt i STP rensning och inbillat mig att det nu är ok och sedan står jag där igen. Som sagt efter några minuter startar den som vanligt. Det är som om den behöver vila en stund. Konstigt.
Det brukar bli helt olika symtom, en del stendör, andra hackar, en del går bara allmänt dåligt. Kolla reläet, det är helt gratis att löda om.
*pettson* skrev:
Det brukar bli helt olika symtom, en del stendör, andra hackar, en del går bara allmänt dåligt. Kolla reläet, det är helt gratis att löda om.
När jag upptäckte detta på min bil första gången så fungerade den nästan 10månader tills den började krångla igen, och då hände det mer än en gång, så det kan ju inte skada att värma på lödpunkterna för att se om den går bättre.
Haft liknande problem med min bil stanna och hacka å krånla.
Fick inga felkoder, kolla filter och relä men allt va ok.
Låna luftmassemätaren av en kompis och nu går bilen helt okej.
Så köpte mig en ny luft massemätare.
Så hittar du inget fel med bränsle relä så om du kan låna en masse mätare av någon så testa det.
Jag har nu bytt reläet till bränslepumpen och kört en runda. Allt fungerar perfekt,jag inbillar mig det iallafall. Tack för de goda råd jag fått och jag hör av mig om problemen dyker upp igen. Tack
Ernst

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]