- ons 12 maj 2010, 14:59
Var in på Volvo idag för att få mig en ny "gummivinkel", då den gamla blivit skavd och börjat dra tjuvluft. För säkerhets skull så plåtade jag den aktuella delen och dess position med mobilen innan jag gick in till avdelningen för reservdelar.
De kunde inte hitta den... De visste på ett ungefär vad det var, men delen dök aldrig upp på någon av de sprängskisser som VIDA visade upp. Därför söker jag hjälp här istället, känner inte någon större tillförlitlighet till nissarna ner i reservdelsbutiken...
Så här ser delen och dess position ut:
Det svarta röret som kommer från undersidan av skyddet för fuel-rail'en. I slutänden på denna sitter sagda gummivinkel.

Närbild på själva detaljen:

Vad är detta för del?
Vart kommer den ifrån och vad ansluter den till?
Vad heter den i VIDA?
Vad har den för beställningsnummer?
Vad gör den för nytta i motorn?
Kan tjuvluft här få min lambda-lampa att lysa (vilket den gör), eller behöver den mer tjuvluft/andra fel för att inte orka med en tillfredsställande adaption? Kan tillägga att den i nuvarande skick drar ordentligt med luft. Fingret sugs emot duktigt då man sätter det emot undersidan av vinkeln.
Många frågor blir det... Men tackar å det varmaste för all hjälp som erbjuds!
De kunde inte hitta den... De visste på ett ungefär vad det var, men delen dök aldrig upp på någon av de sprängskisser som VIDA visade upp. Därför söker jag hjälp här istället, känner inte någon större tillförlitlighet till nissarna ner i reservdelsbutiken...
Så här ser delen och dess position ut:
Det svarta röret som kommer från undersidan av skyddet för fuel-rail'en. I slutänden på denna sitter sagda gummivinkel.

Närbild på själva detaljen:

Vad är detta för del?
Vart kommer den ifrån och vad ansluter den till?
Vad heter den i VIDA?
Vad har den för beställningsnummer?
Vad gör den för nytta i motorn?
Kan tjuvluft här få min lambda-lampa att lysa (vilket den gör), eller behöver den mer tjuvluft/andra fel för att inte orka med en tillfredsställande adaption? Kan tillägga att den i nuvarande skick drar ordentligt med luft. Fingret sugs emot duktigt då man sätter det emot undersidan av vinkeln.
Många frågor blir det... Men tackar å det varmaste för all hjälp som erbjuds!