Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Är det relä 210/211 som skall sitta under ratten som jag skall ha samt en sändare till nyckelringen som kan prata med ovan nämda relä som jag skall försöka att införskaffa så att jag kan låsa och öppna min 850 utan nyckel lr ???????
Någon som vet eller har gjort detta. Finns det nytt på Volvo o vad kostar det då månne ??
relä 210-211 "volvo guard alarm II" ska det heta, bara byta sen har du fjärrstyrt centrallås! Går säkert med annan variant på detta relä också men jag tror att vga II är det enda du kan byta fjärrkontroll till om det skulle behövas.
Sen blir det förstås ett ganska menlöst larm också med bara ett larmrelä, enda sättet att lösa ut larmet är att öppna en dörr utan att larma av först :D
Toppen!! Kan jag köpa/säga till om detta på Volvo vid service lr? Förstår dom då. Jag var inne på Volvo i Segeltorp i sthlm här om dan. Dom hade ingen mek som var kunnig i 850?? (Gammal gubbmek) Men visst så kunde jag lämna in den så kunde dom kanske läsa sig till detta och fixa detta. Det skulle kosta ca sju tusen kronor då sa mekanikern Fredrik. (Trodde han. Hade inte någon koll på detta) Så inget fel på Fredrik vill jag säga.
Kolla på blocket och tradera, brukar finnas relän+fjärr för ca tusenlappen.
Volvo har enligt min ringa erfarenhet inte koll på detta, enligt dom kunde jag inte göra detta på min -97:a men det gick ju alldeles utmärkt!
210/211 är till larmet.

205/206 är till centralåset, men det behövs även en mottagarenhet som tar emot signalen från fjärrsändaren och skickat den signalen vidare till cenrallåsrelät.
taxi skrev:Om centrallås finns så behövs ingen extra mottagare, räcker med larmrelät, iaf från -95 och framåt?
Beror ju på vilket larm. Men t.s. frågar om fjärrstyrt centrallås och inte om larm. :D

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]