Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av birne83
tjena skaffa mig en 855 T5 i dag o kolla lite runt på blocket o hitta en trimbox en Bosch där sto att det kom upp till 280 hästar tycker det låter lite mycke bara för man byter boxen eller e det sant

vet nån hur mycke en sån box ger o annars har ni nått förslag hur man kommer upp till 300 hästar

tänkte också höra om T5R fronten passar rakt på en vanlig t5 borde ju göra det o såfall om det e nån som har till salu
av *pettson*
birne83 skrev:tjena skaffa mig en 855 T5 i dag o kolla lite runt på blocket o hitta en trimbox en Bosch där sto att det kom upp till 280 hästar tycker det låter lite mycke bara för man byter boxen eller e det sant

vet nån hur mycke en sån box ger o annars har ni nått förslag hur man kommer upp till 300 hästar

tänkte också höra om T5R fronten passar rakt på en vanlig t5 borde ju göra det o såfall om det e nån som har till salu
jodå det är helt korrekt.. boxen ger dej runt 285 hkr.. den höjer laddtrycket och tänd/bränsle åt dej.. samt sänker normalförbrukningen.
för att få 300 räcker egentligen att tillföra sportkat, grövre downpipe samt sportavgas och inte att förglömma.. sportluftfilter....men effekten du får är som i T-gul... den finns där runt 5-7 sekunder.. sen blir turbon för varm.. osv.. (mera inblandat..som intercooler,grenrör,turbon i sej osv..)
Är du ute efter permanent effekt så blir det till att bygga om och byta upp dej i turbostorlek... gäller det peak effekt.. ja då går det bra som det är.. med dom modifieringarna som jag nämnde..

..så det blir lite larvigt att hävd[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]