Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kvn
Hej, mitt första inläg här!

Jo jag har då en V70 diesel som gått 87 000 mil... Lagrerna fram började låta mycket så förstog att dom gjort sitt, tog av framhjulen och kännde att det var glapp på bägge sidorna, så jag bytte höger fram (sett från förarens plats) i förrgår och det blev betydligt tystare! Så körde jag bilen en dag och hörde att även vänster fram lät, så jag bytte det med igår. Och det blev helt tyst och rulla fint!

Nu till problemet! Abs-lampan och hastighetsmätaren slutade fungera efter att jag bytt på vänster fram.

Har sökt här på forumet och förstått att det sitter någon givare som kollar både abs och hastigheten, jag kanske har kommit åt något? Eller för att jag spruta WD40 på kugkransen på drivknuten för det var så rostigt, kanske har gjort att skiten och oljan satt igen givaren? Det borde ju vara nått vid vänster fram som hänt efter som felet blev efter jag var och härja där...

Om det är givaren, hur kommer man åt den och vart sitter den? Måste jag bort med hjul, ok, skiva, lager igen för att komma åt, eller räcker det med däcket?

tacksam för svar!
av kvn
rd350 skrev:Sitter i spindeln ovanför drivaxeln med en m6 skruv. Av med hjulet så hittar du den
Tack det var det som var felet, eller någon hade dragit av bulten i godset så att den satt löst...

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]