Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matsiii
hej ja har köpt mig en 855 t5 års 95 o mina växlar e lite skumma växel spaken e lite trög o 2an o backen e svåra o få i men lägger ja in 2an mjukt så går den i samt backen non som vet va de kan vara tacksamm för alla råd tips o svar
av *pettson*
Låter som om du antingen har problem med infästningen på vajrarna i sitt fäste på växellådan. Eller så är det dags för att ta ned växellådan för en rengöring/uppsmörjning/ kopplingsbyte.
av matsiii
ok i dag när ja körde så fick ja dra ur 5an men vissa säger att lådan e kass men ska riva skiten o kolla
men ja lossade vajern som e på lådan o kände på spaken då gick den lätt så felet måste vara i lådan elle tryck plattan
av matsiii
den ena vajern hade börjat o spreta sig alla trådar va av så de va inte mycke kvar av vajern
av *pettson*
Varför ställer man frågor i ett forum om ett problem man har med sin bil innan man ens gjort en liten liten titt själv? Menar 2 minuter av din egen tid hade gett dej rätt svar direkt och inte några vilda gissningar ifrån oss? Man måste ju inte vara ingenjör för att dra slutsatsen att man hittat ett fel jämt om det nu finns forumsläsare som tror det? Nu är du långt ifrån ensam om detta. Är det flera som vill svara så får dom gärna göra det.
Användarvisningsbild
av Nexus
pettson nu är du allt lite butter, lite tips vart man kan börja leta kan ju vara bra för någon som inte har jätte koll men jag är med på vad du menar :)
av *pettson*
Grammse skrev:pettson nu är du allt lite butter, lite tips vart man kan börja leta kan ju vara bra för någon som inte har jätte koll men jag är med på vad du menar :)
Nej det är inte för att vara butter. Men väldigt många frågor börjar just om : Vad är fel med min bil.. sen räknar man upp ett antal symtom.
När man .. OM man återkommer med vad som var lösningen så är det väldigt många som uppenbarligen för första gången öppnat huven eller vad man nu frågar om för sektion och vips.. där satt felet mitt framför näsan, stort och synligt. Jag har bara en liten men stark önskan om att man började i andra ändan. Man öppnar var felet än uppenbarar sej, kikar, finner man inget så ja då skapar man en fråga. Då har man försökt iallafall :-)-)

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]

Ström och genomföring verkar inte s&ari[…]

Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Någon som vet om Polestar 4 har indir[…]