Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kottskrapa
Tjenare!

Har tidigare ställt frågan i bilstereo delen av forumet men fick tyvärr inget svar där och här i nattens tankar så slog det mig att jag har större chans att få svar här då det kanske är fler personer med egen erfarenhet här i den här delen av forumet.

Jag fick en SC-900 stereo av en arbetskamrat som han hade liggandes och jag vid något tillfälle hade nämnt att man kanske skulle skaffa en orginalstereo så man slipper komma ihåg att plocka loss fronten i tid och otid samt att det ser betydligt bättre ut med en orginal i mina ögon.

Men som jag har förstått så behöver jag en extern förstärkare till den och undrar då om det fungerar med valfri från 850/x70 serien eller om någon skön lirare råkar veta vad den som jag skall ha heter?

Jag har sökt både här på forumet och googlat så långt som mina kunskaper räcker men har dessvärre inte hittat något själv.
Bilen som den skall sitta i är en V70 -98 och om frågan inte alls hör hemma i den här delen av forumet så ber jag om ursäkt för min tankspriddhet och det är inte meningen att korsposta.

Ha de kalas //Jonathan
av kottskrapa
Jag tror mig ha hittat en som stämmer om någon annan går i samma funderingar.
Jag har inte fått tag på någon än själv och har inte testat men det verkar som om förstärkaren HA-4350 kan fungera?

"En kompakt högeffektförstärkare för montering under höger framstol. Förstärkaren rekommenderas till samtliga Volvo orginalhögtalare i S/V70 och ger en klarare och mer distorsionsfri återgivning, vilket enkelt uttryckt innebär att man kan spela med högre volym med bibehållen ljudkvalitet. Förstärkaren passar till Volvos radioapparater med utgång för yttre förstärkare (lågnivåutgång)"

Då har ju xbb en väldigt bekväm ([…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hittade 10mm djupt ytterligare. Detta är slut[…]

Vi gör ett försök. Lyktan där […]

Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]