Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pelleturbo
hejsan, jag undrar 1 sak ang larmet (volvo org) nu är det så här att jag har 2 st doser till larmet, men bara 1 som fungerar.. har bytt batteri men det hjälper inte, och prata med en kille på en verkstad han sa attman kan aktivera dosan till larmet.. men hur vet jag att det är rätt dosa till larmet ser iofs likadant ut som det andra.

men hur aktiverar man dosan om det nu går?

mvh
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det står i instruktionsboken till bilen.
Du ska vrida på och av tändningen 5 ggr, 5e gången lämnar du tändningen på och trycker på larmknappen på respektive dosa. Klart!

/Kalle :)
Användarvisningsbild
av erikn
Om det sitter Volvo Guard II så är det samma. Jag har en 945:a -98, på den är det samma sak som i hans 850 i alla fall.
Användarvisningsbild
av LionKing75
Som ny medlem på detta forum, efter mitt första inköp av en Volvo, postar jag mitt första inlägg här! :)

Jag köpte nyligen en 95:ans 855, utan larmdosor.
Den tidigare ägaren visste inget, utan meddelade att det inte funnits någon i hans ägo.
Trots detta, så funderar jag på om jag faktiskt skulle kunna köpa en dosa och omprogrammera den för min bil...

Frågan är bara: Har min bil stöd för larmdosa, och hur är det isf med startspärr? Jag vet inte om det finns någon startspärr på bilen, men nyckeln har inget chip mig veterligen...

Jag har en liten diod uppe på instrumentbrädan vid vindrutan (bild 1), det borde vara larmindikatorn... Dessutom är det centrallås när man vrider nyckeln i dörrlåset.
Bilen är även utrustad med Volvo Guard (enligt tryck på båda framdörrarnas rutor) (bild 2).

Tacksam för hjälp.

/Johnny

Bild
Bild 1

Bild
Bild 2
Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]

Bifogar ett schema med färgkoder för kab[…]