Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har en 850 -93 gle 10v.
Ibland lägger tempmätaren av och motorn börjar hacka när man ger gas, efter en stund
kan allt bli som vanligt igen. Annars brukar det räcka med att stänga av motorn och starta om efter en stund. Glappkontakt? (isåfall var?). Jag har bytt relä 103 (inget resultat).
Inga felkoder.
Tacksam för tips. :roll:
Senast redigerad av 1 going2, redigerad totalt 0 gånger.
Kan vara glappkontakt i givaren. Rör lite på sladdarna/kontakten till givaren och se om det händer något med tempmätaren. Ev. en dålig givare kanske kan ge symptomet.
Dör tempmätaren direkt och nålen faller till botten eller sjunker nålen sakta till botten?
Sjunker nålen sakta har du troligen en dålig termostat som behöver bytas.
hej
tänkte hoppa in här med samma problem..tar kanske 25 min innan temp når typ 40 grader och gasar man under tiden så "hackar" den sej framåt på 2,3 o ch 4:e växeln hela tiden.. kan det va dålig termostat då eller...kan gasspjället ha nånting med hackandet och göra ..? har en c70 -99

mvh tom
har byt termostasten nu och den gamla var trasig..stod i öppet läge hela tiden..därför tog det lång tid innan det blev varmt.och kan säga att dem termostater mekonomen säljer är samma märke som volvo säljer orginal om nån ville veta det.. :)
tombac skrev:har byt termostasten nu och den gamla var trasig..stod i öppet läge hela tiden..därför tog det lång tid innan det blev varmt.och kan säga att dem termostater mekonomen säljer är samma märke som volvo säljer orginal om nån ville veta det.. :)
Ja, fast dyrare..

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok