Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knaz
En liten fråga, nån som har koll på hur ofta kolfiltret till avdunstningen skall bytas? Hittar ingen info om det ingår i service eller om det beställs separat på verksta'n. :roll: Jag trodde tex. i min enfald att byte bromsvätska görs vid fasta intervall, men det görs inte alls på Volvo om man inte beställer det separat.. :-(O)
av *pettson*
Knaz skrev:En liten fråga, nån som har koll på hur ofta kolfiltret till avdunstningen skall bytas? Hittar ingen info om det ingår i service eller om det beställs separat på verksta'n. :roll: Jag trodde tex. i min enfald att byte bromsvätska görs vid fasta intervall, men det görs inte alls på Volvo om man inte beställer det separat.. :-(O)
Vi pratar alltså om kolfiltret till tankavluftningen? Det ska inte bytas. Det töms kontinuerligt av en reglerad loop.
av *pettson*
Knaz skrev:Aha! Ja det var den jag menade. Tack för ditt svar. Förresten har du en bra sida på nätet åxo, mycke nytto där.
Mera nyttigt är det tänkt att komma upp med. Men tid är nåt som är en bristvara :roll: Men ha tålamod..
av Polto
måste passa på att fråga, när jag tankar bilen fullt och sen startar går den lite dåligt typ 2 sekunder sen går den hur bra som helst, när jag öppnar tanklocket pyser de till, som att den blivit vaccum i tanken, läste nåt om att de kan vara kolfiltret

nån som har nå tips på vad man kan göra
av *pettson*
Ta en kontroll på dina slangar. Det är betydligt vanligare med slangar som är klämda eller ihopbeckade än att kolkanistern packat ihop. Naturligtvis får man även ta en check på evap ventilen (ventilen som ska föra in ångorna i motorn på kommando.)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw